اخبار

تشریح طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی در همایش «زنان و مدیریت روستا» توسط رئیس جهاد دانشگاهی ایلام

ايلام

۱۳۹۷/۰۷/۱۸

متن کامل خبر

طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح کارشناسی راهکار علمی حل مشکل حوزه اشتغال توسط رئیس جهاد دانشگاهی ایلام در همایش «زنان و مدیریت روستا» تشریح شد.

به گزارش سامانه طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی، در این نشست مهندس سید غلامرضا حسینی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام پس از بررسی و آسیب شناسی حوزه اشتغال و کسب و کار در استان، این مشکلات را عمدتاً ناشی از نگرش سنتی و غیرخلاق به این حوزه دانست و و با تأکید بر نقش سازنده زنان به ویژه دهیاران زن در تغییر بیش عمومی و فضای کسب و کار در روستاهای استان به ایشان توصیه کرد مهمترین وظیفه خود را تغییر در بینش افراد به این حوزه بدانند.

وی با برشمردن چند نمونه از افراد موفق در حوزه کارآفرینی، مهم‌ترین عنصر برای موفقیت در این زمینه را تفکر خلاق و عشق و علاقه به کار و تلاش و سازندگی دانست و تأکید کرد: تا کنون عمده طرح‌های اشتغال‌زایی بر ارائه تسهیلات بانکی به صورت غیرکارشناسی، استوار بوده است و متأسفانه اغلب با شکست مواجه شده و نه تنها منجر به اشتغال نشده بلکه باعث افزایش حجم نقدینگی در کشور و به دنبال آن رشد سرسام آور تورم شده است.

حسینی سپس به تشریح کلیات و همچنین وجوه تمایز طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح کارشناسی شده اشاره و ابراز کرد: در این طرح به هیچ وجه تأکید بر ارئه تسهیلات نیست و مهم‌ترین ویژگی آن فرایند اتصال به بازار از طریق شرکت‌های پیشران و شبکه سازی است.

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام با تقدیر از بانوان حاضر در این همایش ابراز امیدواری کرد: دهیاران بتوانند در اجرای این طرح، نقش خود را به درستی ایفا کنند.