اخبار

بازاریابی مهمترین دغدغه حوزه صنایع دستی خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۲/۰۱

خلاصه خبر

معاون صنایع‌دستی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: نبود تبلیغات و بازاریابی مهم‌ترین دغدغه حوزه صنایع‌دستی است.


متن کامل خبر

 به ‌گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خانگی، محمدرضا قهرمانیان معاون صنایع‌دستی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه نبود تبلیغات و بازاریابی مهم‌ترین دغدغه حوزه صنایع‌دستی است، اظهارکرد: موضوع برندسازی صنایع‌دستی ازجمله اولویت‌های آموزشی ما در ین حوزه کاری برای سال جاری است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 293 نفر در استان از دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شده و آموزش‌های کاربردی لازم را دریافت کردند.

قهرمانیان افزود: طی یک سال گذشته دوره‌های آموزشی با موضوعات کارآفرینی، ایجاد کسب‌وکار، بسته‌بندی، آشنایی با قوانین و مقررات صادرات، استاندارد کارگاه و مواد برگزار شده که در این دوره‌های آموزشی246 فقره گواهینامه صنایع‌دستی به هنر آموختگان اعطا شد.ه است.

وی با اشاره به 127 مورد صدور و تمدید کارت شناسایی برای صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان طی سال گذشته، افزود: در این مدت با انجام سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات، برای 487 نفر اشتغال ایجاد شده است.

قهرمانیان گفت: هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند.

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی ،طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، پیرو تفاهم نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با جهاددانشگاهی،در حال اجرا بوده که فعالان و پیشران هایی که دارای کسب و کار خانگی هستند می توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir نسبت به نام نویسی در سامانه مشاغل خانگی اقدام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های   ۰۵۸۳۲۲۸۵۷۵۱ و یا ۰۵۸۳۲۲۸۵۷۳۸ تماس بگیرند.

در حال حاضر دو مکان بازار چیگل و پی میشه و دو اپلیکیشن کاربن و رابین برای استفاده فعالان مشاغل خانگی در فضای مجازی معرفی شده اند، که تقاضیان مستقل و پیشرانان می توانند از ظرفیت این مکان بازارها برای معرفی آثار و کارهای خود در سطح کشور و حتی بین المللی هم بهرمند شوند.
گفتنی است در ایام کرونا بیش از پیش استفاده از فضای مجازی ضرورت یافته است ، در این راستا علاقمندان می توانند با ورود به سایت های چیگل و پی میشه در ابتدا ثبت نام کرده و سپس تصاویر محصولات خود را بارگذاری کرده و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

انتهای پیام