اخبار

فعالیت چشمگیر بانوان خراسان‌شمالی در برندسازی محصولات

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۲/۰۱

خلاصه خبر

معاون نهاد ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بانوان خراسان شمالی تاکنون در حوزه‌های مختلف از جمله برندسازی محصولات فعالیت‌های چشمگیری داشته اند به طوری که قابلیت عرضه در سطح ملی و بین المللی دارد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی،به نقل از خبرگزاری ایسنا، معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به صورت وبیناربرگزار شد، اظهارکرد: بانوان خراسان‌شمالی تاکنون در حوزه‌های مختلف از جمله برندسازی محصولات فعالیت های چشمگیری داشته اند به طوری که قابلیت عرضه در سطح ملی و بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه 70 درصد اعتبارات این نهاد در سطح استان ها توزیع می شود بنابراین مدیران درصدد توسعه حوزه بانوان باشند، گفت: طرح کمند از طرح های مورد توجه رئیس جمهور است که تاکنون در ۱۹ استان اجرایی شده که امیدواریم خراسان شمالی نیز به دنبال اجرای این طرح باشد.

وی با اعلام رضایت از رشد اکثر شاخص‌های حوزه زنان خراسان شمالی، گفت: با توجه به سند ارتقای بخش زنان ، نقشه راه ما اجرای همین سند است و دستگاه های اجرایی باید بر مبنای همین حرکت کنند.  

ابتکار به میزان حضور زنان در مناصب مدیریتی اشاره  کرد، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان حضور بانوان مدیر در سطح کشور ۵ درصد و در حال حاضر این میزان به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

اوی خاطرنشان کرد: تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده دو محور اصلی کار ما در نهاد ریاست جمهوری است.

وی بیان کرد: سهم زنان در پست‌های مدیریتی هم اینک ۲۶ درصد است که تلاش می شود این میزان تا پایان دولت به ۳۰ درصد برسد.

ابتکار گفت: سهم مدیریتی زنان در سال ۹۲، پنج درصد بود که در اوایل دولت دوازدهم به ۱۲ درصد و هم اینک به حدود ۲۶ درصد رسیده است.

وی  با بیان اینکه هم اینک بیش از هشت هزار زن مدیر در کشور و در رتبه های عالی و میانی مشغول به فعالیت هستند گفت: این آمار بدون احتساب مدیران زن در مدارس است که عملکرد بسیار خوبی دارند.

انتهای پیام