اخبار

بازدید رئیس جهاددانشگاهی اردبیل از اتحادیه فرش استان/ بیش از یک سوم متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی استان متقاضی رشته قالی‌باقی و تابلوفرش هستند

اردبيل

۱۴۰۰/۰۲/۰۱

خلاصه خبر

در راستای اجرای بهینه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان و اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستبافت استان اردبیل بازدید کرد.


متن کامل خبر

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت‌ماه در حاشیه این بازدید، فعالیت‌های صورت‌گرفته در دو مجموعه بنیاد زنان و اتحادیه فرش اردبیل را چشمگیر خواند و گفت: فعالیت‌های ارزشمندی در این دو مجموعه جهت شناساندن طرح‌های بومی بافندگی و فرش اردبیل صورت گرفته که شایسته تقدیر و تحسین است.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستبافت استان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم از این فعالیت‌ها که تلفیقی از علم آکادمیک، هنر و تجربه بومی است، در آموزش، اتصال به بازار و کارآفرینی برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل بهره ببریم.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: از آنجایی که بیش از یک سوم متقاضیان این طرح متقاضی رشته قالی‌باقی و تابلوفرش و اکثر این متقاضیان نیز جزء بانوان خانه‌دار می‌باشند، امیدواریم همکاری شایسته‌ای با بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان و اتحادیه فرش استان در طول اجرای طرح داشته باشیم.

در این بازدید سمیه شکوهی، مدیر بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان استان اردبیل نیز ضمن استقبال از همکاری با اجرای طرح مشاغل خانگی در اردبیل گفت: در بخش آموزش برای متقاضیان شامل افراد مبتدی و نیمه حرفه‌ای، اتصال به بازار کار و خرید محصولات تولیدی، آماده همکاری با جهاددانشگاهی هستیم و امیدواریم در قالب این طرح گام مثبتی در جهت افزایش کارآفرینی برای زنان خانه‌دار جویای کار استان برداشته شود.

رضازاده اردبیلی، نائب رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستبافت استان نیز در این بازدید با ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته در این اتحادیه گفت: این اتحادیه دارای کارگاه‌های آموزشی متعددی در بخش‌های مختلف استان بوده و تمام آموزش‌های این اتحادیه برپایه یک نظام آموزشی جامع و هدف‌مند است.

در این بازدید میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل نیز با ارائه‌ آماری از متقاضیان رشته‌ی قالی‌بافی و تابلوفرش گفت: امیدواریم با همکاری‌های متقابل بتوانیم بخش عظیمی از متقاضیان را صاحب کار با درآمد پایدار نماییم.

در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از بخش‌های مختلف بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان و اتحادیه فرش استان اردبیل بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های صورت گرفته در این دو مجموعه قرار گرفت.

انتهای خبر