اخبار

تولید روزانه 300 مترمربع پارچه دستبافت در روستای روئین اسفراین

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

خلاصه خبر

معاون صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: زنان هنرمند روستای هدف گردشگری روئین روزانه به ‌طور میانگین 300 مترمربع پارچه دستبافت تولید می‌کنند.


متن کامل خبر

به‌گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان معاون صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهارکرد: روئین یکی از روستاهای هدف گردشگری استان در شهرستان اسفراین بوده که به دهکده نساجی کشور معروف شده است.

وی افزود: این روستا 120 بافنده دارد که درمجموع روزانه به‌طور میانگین 300 مترمربع پارچه تولید می‌کنند.

قهرمانیان عنوان کرد: روستای رویین اسفراین، علاوه بر طبیعت و بافت تاریخی‌اش، هنر دست زنانش گردشگران را جذب و آن را تبدیل به روستای هدف گردشگری کرده است.

قهرمانیان با اشاره به نقش مهم فضای مجازی در معرفی و فروش صنایع‌دستی، گفت: در راستای بهبود و توسعه کسب‌و‌کار، هنرمندان باید برای بازاریابی و فروش تولیدات خود، از این ظرفیت بهره ببرند که خوشبختانه این مهم در روستای روئین تا حدودی به‌طور مطلوب انجام می‌شود.

گفتنی است به منظور ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی علاقمندان می توانند به سامانه Inhb.irمراجعه کنند.

افراد پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.

انتهای خبر