اخبار

استقبال هنرمندان خراسان‌شمالی برای دریافت مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۲/۰۸

خلاصه خبر

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در سال‌های اخیر با ارائه آموزش‌های هدفمند در راستای آشنایی هنرمندان صنایع‌دستی استان برای استانداردسازی تولیدات خود، این هنرمندان با آمادگی و استقبال بیشتری برای دریافت مهر اصالت ملی اقدام می‌کنند.


متن کامل خبر

به‌گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی خراسان‌شمالی، محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع‌دستی استان با اشاره به انتشار فراخوان ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی سال جاری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان انجام و تاکنون استقبال خوبی هم از سوی آنان شده است.

وی عنوان کرد: با هدفمندسازی آموزش‌های این حوزه در سال‌های اخیر، در تلاش هستیم تا تولیدات صنایع‌دستی را به سمت تجاری‌سازی و بازارپسندی بیشتر سوق دهیم

وی با تأکید بر اینکه محصولی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت می‌شود که واجد معیار‌های مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باشد، افزود: هنرمندان و صنعتگران استان تا پایان تیرماه سال جاری برای دریافت مهر اصالت محصولات خود مهلت ثبت‌نام دارند.

قهرمانیان کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ايجاد رقابت سالم بين صنعتگران و هنرمندان كشور، تسهيل در شناسايي هنرمندان فعال، انتخاب و معرفي آثار برگزيده، ايجاد انگيزه برای بروز استعدادها، نوآوري و خلاقيت در توليد صنایع‌دستی را ازجمله اهداف صدور مهر اصالت ملی صنایع‌دستی برشمرد.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۴ اثر صنایع‌دستی استان دارای نشان ملی مرغوبیت و ۴ اثر نیز مهر اصالت یونسکو دریافت کرده است.

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی ،طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، پیرو تفاهم نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با جهاددانشگاهی،در حال اجرا بوده که فعالان و پیشران هایی که دارای کسب و کار خانگی هستند می توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir نسبت به نام نویسی در سامانه مشاغل خانگی اقدام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های   ۰۵۸۳۲۲۸۵۷۵۱ و یا ۰۵۸۳۲۲۸۵۷۳۸ تماس بگیرند.