اخبار

ارائه مشاوره رایگان شغلی به زنان سرپرست خانوار توسط جهاددانشگاهی فارس

فارس

۱۳۹۸/۰۷/۰۷

متن کامل خبر


مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان فارس از ارائه مشاوره رایگان شغلی به زنان سرپرست خانوار با هدف توانمندسازی آنان خبر داد.


علی اکبر زاهدیان نژاد در دیدار رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت، گفت: با اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، جلسات متعددی تشکیل و کارگروه͏ های تخصصی و مشاوره شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که مشاوره͏ های طرح به صورت رایگان بوده و شرکت کنندگان در صورت نیاز می͏ توانند در خصوص توانمندسازی خود از دوره͏ های رایگان آموزشی بهره مند شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت نیز گفت: این اداره با جهاد دانشگاهی تا تحقق کامل طرح همکاری خواهد داشت.

ژوبین با بیان اینکه جهاددانشگاهی از نهادهای مورد اعتماد مردم محسوب می͏ شود، گفت: اعضای جهاددانشگاهی همواره با کار جهادی، آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشته͏ اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت خاطرنشان کرد که این اداره در اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تمام قوت در کنار جهاددانشگاهی خواهد بود.

براساس این گزارش، زاهدیان نژاد در دیدار فرماندار شهرستان کازرون نیز گفت: کارفرمای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دفتر امور بانوان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، ناظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری آن جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به قرارداشتن در سال رونق تولید و لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در راستای تحقق این هدف، گفت: این پروژه ملی برای کمک به زنان سرپرست خانواری که تحت حمایت هیچ یک از نهادهای حمایتی قرار ندارند تعریف شده است.

زاهدیان͏نژاد سهمیه فارس در این طرح را ۲۰۰ زن سرپرست خانوار اعلام و اضافه کرد: این طرح فعلا در شهرستان͏های شیراز، مرودشت و داراب اجرایی شده است.

وی افزود: اساس این طرح شناسایی افراد نیازمند و پشتیبانی آن͏ هاست به طوری که پس از غربالگری، افراد به پشتیبان͏ های تخصصی مشاغل مختلف معرفی شده، مواد اولیه را تحویل گرفته و محصولات خود را به پشتیبان ارایه می͏کنند.

زاهدیان نژاد گفت: در این طرح سعی شده کالاهای تولیدی مستقیما و بدون واسطه به فروش برسد که مزیت آن عدم استیصال تولید کننده در یافتن بازار فروش از یک طرف و همچنین فراهم شدن، کشوری شدن و حتی جهانی شدن محصولات تولید شده است.

رهام پیکری، فرماندار شهرستان مرودشت نیز ضمن قدردانی از مجموعه جهاددانشگاهی و استقبال از این طرح ملی گفت: آماده هرگونه همکاری و هماهنگی در اجرایی شدن این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت از ۵ بخش وسیع تشکیل شده است، گفت: خشکسالی͏های اخیر مشکلات زیادی برای خانواده͏ها خصوصا کسانی که پایه معیشت آنان کشاورزی بوده، تحمیل کرده است.

پیکری گفت: در این طرح موضوع اصلی باید شناسایی افراد مستحق و نیازمندان واقعی باشد که باید با حساسیت ویژه انجام شود.

بشارتی مدیر مرکز آموزش͏ های تخصصی جهاددانشگاهی مرودشت نیز گفت: شناسایی افراد و پشتیبان͏ های واقعی، همت تمام ادارات، نهادها، بخشداری͏ ها و سمن͏ ها را طلب می͏ کند و امیدواریم با همکاری جمعی این مهم محقق شود.