اخبار

برگزاری نشست با پیشران و تولید کننده قارچ شهرستان فارسان در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۰۲/۰۸

خلاصه خبر

جلسه مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با پیشران و تولید کننده قارچ در شهرستان فارسان برگزار شد.


متن کامل خبر

جلسه مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با آقای رحیمی،پیشران و تولید کننده قارچ در شهرستان فارسان برگزار شد.

سید غلامرضا رضوی ضمن تشریح روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، رسیدن به درآمد پایدار را از اهداف اصلی این طرح ملی دانست و و افزود: ارائه آموزش‌های عمومی، تخصصی مشاوره، اتصال به بازار، فروش تضمینی، عدم وابستگی به وام و بدهکار نشدن متقاضی، ایجاد درآمد پایدار، شبکه‌سازی، بیمه توافقی، تولید قراردادی بین متقاضی و پیشران، عدم وابستگی به سازمان‌های حمایتی، ارتقای کیفیت محصول متناسب با نیاز بازار، استانداردسازی و اصلاح زنجیره ارزش از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این طرح متقاضی به ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، دسترسی به پیشران‌های (کارفرماهای) متعدد، افزایش اعتبار شغلی، اشتغال‌زایی برای سایرین و تبدیل شدن شغل خانگی به شغل خانوادگی، ارتقای کیفیت زندگی و در نهایت ایجاد درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل دست می‌یابد.

یادآور می شود در این جلسه شرایط همکاری پیشران با متقاضی و نوع همکاری جهاددانشگاهی و پشتیبانی‌های قابل انجام که شامل کمک به پیشران جهت برند سازی محصول و معرفی به بازوهای شناسایی شده می شود، بررسی شد.