اخبار

بافندگان خراسان شمالی با خوشه فرش دست بافت همراهی نمی کنند

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۲/۱۳

خلاصه خبر

سرپرست صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی:بافندگان خراسان شمالی با خوشه فرش دست بافت همراهی نمی کنند


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، محسن صابری، سرپرست صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان در گفت وگو با خبرگزاری عصر اترک اظهارکرد: هیچ یک از بافندگان شرکت کننده در خوشه فرش دستبافت حاضر به همکاری نشدند تا شبکه تامین مواد اولیه، شبکه بازاریابی و آماده سازی زیرساخت های چرخه تولید فرش دست بافت را در استان ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به تشکیل خوشه فرش دست بافت خراسان شمالی در سال 89 اظهار کرد: این خوشه طی مدت سه سال اجرایی شد.

صابری گفت: طی مدت سه سال آموزش به روز رسانی بافندگان و اعضای شرکت های تعاونی حوزه فرش دست بافت استان، آموزش آشنایی آنان با سلیقه بازار همچنین حمایت از متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی را اجرایی کردیم.

با این وجود، وی تصریح کرد: هیچ یک از این بافندگان شرکت کننده در این خوشه حاضر به همکاری نشدند تا شبکه تامین مواد اولیه، شبکه بازاریابی و آماده سازی زیرساخت های چرخه تولید فرش دست بافت را در استان ایجاد کنیم.

سرپرست صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، اعمال تحریم ها بر کشور، صادرات ناپایدار، عدم اطمینان به بدست آوردن بازار بین المللی دائم برای فروش محصولات خود را از علل عدم همراهی آنان برشمرد.

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، پیرو تفاهم نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با جهاددانشگاهی،در حال اجرا بوده که افراد برای نام نویسی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باید به سامانهInhb.ir مراجعه کنند، که پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.

انتهای پیام