اخبار

پشتیبان رشته پوشاک طرح نوین مشاغل خانگی: تولید کالای باکیفیت رقابت پذیر هدف اصلی تولیدی های پوشاک در کردستان است

كردستان

۱۳۹۷/۰۸/۰۹

متن کامل خبر

پشتیبان رشته پوشاک، تولید پوشاک را از جمله نیازهای روزانه مردم دانست و گفت: هدف ما تولید کالایی باکیفیت و با قیمت مناسب است تا بتوانیم با سایر محصولات داخلی و خارجی رقابت کنیم.


به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، در راستای الگوی نوین طرح مشاغل خانگی، امروز(9آبان ماه) اولین جلسه توجیهی کلاس پوشاک در محل جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد.


رضیه احمدی، پشتیبان پوشاک در طرح مشاغل خانگی در این جلسه با اشاره به پتانسیل ها و نیازهای زنان خانه دار و جویای کار اظهار کرد: در اجتماع ما زنان زیادی بیکار و بدون درآمد هستند و توانایی این را دارند که حداقل درآمدی را برای کمک به معیشت خانواده به دست آورند.


وی افزود: کار تولید پوشاکی که ما با آن سروکار داریم از جمله نیازهای روزانه مردم است که شامل روپوش بیمارستان ها، هتل، رستوران ها و مدارس می شود.


پشتیبان رشته پوشاک با بیان اهداف خود در تولید کالای باکیفیت تصریح کرد: هدف ما تولید کالایی باکیفیت و با قیمت مناسب است تا بتوانیم با سایر محصولات داخلی و خارجی رقابت کنیم و توجه مشتری هایمان را به برند و محصولاتمان جلب کنیم.


وی با اشاره به نبود نیروی متخصص در تولیدی های کردستان عنوان کرد: تولیدی های ما با مشکل نبود نیروی متخصص مواجه اند و اکثر افراد علاقمند به رشته خیاطی با وجود داشتن مدارک متعدد، مهارت خاصی در این زمینه ندارند اکنون به لطف الگوی نوین طرح مشاغل خانگی امکان این را داریم که خودمان اقدام به آموزش و جذب نیرو در زمینه تولید پوشاک بکنیم.


احمدی ادامه داد: خیاطی حقوق ثابت ماهانه ندارد و در آمد خیاط بسته به تعداد دوخت لباس در روز است که این مهم در ارتباط مستقیم با مهارت و سرعت انجام کار توسط خیاط دارد.


وی با بیان تخصصی شدن کار خیاطان خاطرنشان کرد: اکنون کارهای خیاطی تخصصی شده است و ما تنها یک مدل لباس را برای تولید به خیاط می دهیم که این موجب افزایش سرعت تولید و کیفیت محصولاتمان می شود.


پشتیبان رشته پوشاک گفت: متاسفانه تولیدات پوشاک در کردستان چشمگیر نیست و معمولا تولیدکنندگان سرمایه لازم برای تولید انبوه را ندارد و این خود موجب عدم پیشرفت صنعت پوشاک در کردستان شده است.


وی با اشاره به ضرورت حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان پوشاک کردستانی اظهار کرد: تولیدکنندگان پوشاک کردستان توانایی تولید محصولات با کیفیت را دارند به صورتی که محصولشان پتانسیل صادرات به استان ها و کشورهای همسایه را داراست اما از لحاظ مالی ضعیف هستند و نیاز به حمایت دارند.


وی در پایان با تاکید بر اهمیت حضور در بازارهای خارجی یادآور شد: به صورت شخصی سابقه کار برای مدارس اقلیم کردستان عراق را داشته ام که با توجه به تعداد مدرسه زیاد این منطقه، 300نفر نیرو متخصص تنها  قادرند نیاز 15 مدرسه در اقلیم کردستان عراق را تامین کنند که این موضوع اهمیت ورود به بازار این منطقه را نشان می دهد.


طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و همکار در ۹ استان پایلوت طرح در حال اجراست.