اخبار

بهره مندی متقاضیان استان اصفهان از مشاوره تخصصی آنلاین در زمینه جذب مخاطب در شبکه های مجازی

اصفهان

۱۴۰۰/۰۲/۱۴

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان، جلسه مشاوره تخصصی"  چگونگی  شناسایی و جذب مخاطب در شبکه های مجازی  " ویژه متقاضیان شهرستان اصفهان برگزار شد.

به گفته  اجریان ، مدرس حوزه فناوری اطلاعات و  مشاور طرح نقطه‌ی شروع برای افزایش مخاطب در شبکه‌ های اجتماعی، داشتن پروفایل و صفحات قوی برای حساب‌های اجتماعی شماست. این کار نیازمند استفاده از تصاویر نمایه و عکس‌های پروفایلِ دارای برند است.

وی افزود: این روزها بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغات محصول یا خدمات خود فقط از یک روش استفاده نمی‌کنند. آنها برای آنکه از میدان رقابت حذف نشوند، چند روش را به‌کار می‌گیرند، از جمله بازاریابی چاپی (مثل بروشورها، مجله‌های دوره‌ای و تراکت‌ها)، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات خیابانی (مثل بیلبوردها، پوسترها و تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها)، تبلیغات پیامکی و بازاریابی دیجیتال. بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به مهم‌ترین ابزار برای دسترسی به مشتریان تبدیل شده، چون بسیاری از مردم بخش اعظمی از زمان خود را در مقابل صفحه نمایش‌ها می‌گذرانند.

اجریان افزود: بازاریابی دیجیتال همه کسانی را هدف می‌گیرد که از یک یا چند دستگاه الکترونیکی استفاده می‌کنند، از کامپیوترهای شخصی گرفته تا تلفن‌های هوشمند. این بازاریابی خود دارای چند شاخه است: بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل، تبلیغات آنلاین، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی تلفن‌های هوشمند و چند روش دیگر. اگر بخواهید به انبوهی از مشتریان دست پیدا کنید، داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. شما باید از طریق چند کانال با مشتریان ارتباط برقرار کنید. یکی از مهم‌ترین کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی هستند.

در ادامه کارگاه ، متقاضیان در قالب پرسش و پاسخ انلاین با مباحث مرتبط با این حوزه از جمله گرد اوری اطلاعات مربوط به مشتریان فعلی و مخاطبان،  نوع و زمان انتشار محتوا ، نحوه استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی، تحقیق در مورد این که مخاطبان از کدام کانال های اجتماعی استفاده می کنند، تجزیه و تحلیل رقبا و... آشنا شدند.

گفتنی است در راستای ادامه فاز دوم طرح ( توانمند سازی و اموزش ) و بدلیل محدودیت های ایجاد شده بواسطه شیوع بیماری کرونا در استان، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مشاوره های عمومی و تخصصی به متقاضیان و پیشرانهای همکار در طرح را از طریق مجازی و بصورت انلاین ارائه می نماید.