اخبار

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان عنوان کرد:برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی برای صاحبان مشاغل خانگی

خوزستان

۱۴۰۰/۰۲/۱۴

متن کامل خبر

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: تفاهم نامه ای با کانون وکلای استان بسته شده است که در راستای این تفاهم نامه افراد مخصوصا خانم ها که مساله حقوقی دارند و توانایی مالی در این زمینه ندارند، وکیل رایگان در اختیار آن ها قرار داده می شود.

به گزارش دبیرخانه طرح مشاغل خانگی خوزستان، زینب پارسافخر در جلسه هماهنگی و هم اندیشی طرح‌های حوزه مشاغل خانگی استان خوزستان که 13 اردیبهشت ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند از ظرفیت این تفاهم نامه و کانون وکلای استان استفاده کند و این امکان وجود دارد تا نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی برای صاحبان مشاغل خانگی در استان اقدام کرد.

وی افزود: علاوه بر این، امور بانوان استانداری تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل پست استان منعقد کرده است که ظرفیت خوبی است و جهاد دانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت در طرح مشاغل خانگی استان استفاده کند.

پارسافخر با اشاره به آغاز طرح جدید "بازماندگان تحصیل در خوزستان" توسط جهاددانشگاهی خوزستان افزود: مشابه این طرح قبلا با همکاری و مشارکت اداره امور اجتماعی استانداری، آموزش و پرورش و موسسه طلوع مهرآفرینان در استان انجام شده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند از تجربیات موجود در استان در طرح خود استفاده کند.

وی برای مشکل نداشتن بنیه مالی برخی صاحبان مشاغل خانگی استان جهت خرید تجهیزات کار که توسط شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: برای کمک به این افراد می‌توان از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه روستایی اقدام کرد و در این راستا لازم است هماهنگی و رایزنی‌هایی با ارگان‌های مربوطه انجام شود.

 در این جلسه مقرر شد با هماهنگی و برنامه‌ریزی امور بانوان استانداری خوزستان جلسه‌ای فی مابین موسسه مهر آفرینان و جهاد دانشگاهی با موضوع طرح بازماندگان تحصیل در استان خوزستان برگزار شود.

این جلسه با حضور زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان استانداری و کارفرمای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان خوزستان، محمد امین صالحی نژاد معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان و شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار شد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.