اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی همدان و پیشران رشته تابلو فرش

همدان

۱۴۰۰/۰۲/۱۵

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی واحد همدان و خانم "معصومه ابراهیم نیا"، پیشران رشته تابلو فرش و قالی بافی در استان منعقد شد.


متن کامل خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان همدان و با هدف توانمندسازی متقاضیان، تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی همدان و خانم " معصومه ابراهیم نیا" پیشران حوزه تابلو فرش و قالی بافی در استان منعقد شد.

موضوع تفاهم‌نامه همکاری، اجرای آموزش های تخصصی و توانمندسازی متقاضیان و همچنین اتصال به بازار داوطلبان توسط پیشران در چهارچوب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی است، گفتنی است مدت اجرای این تفاهم‌نامه جمعا 1 سال از تاریخ امضا بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است

در این دیدار، مسائلی همچون توسعه مشاغل خانگی در حوزه فرش و تابلوفرش، نحوه آموزش های تخصصی، شبکه سازی و افزایش همکاری بین فعالین این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قالی بافی با 250 متقاضی و تابلو فرش بافی با 200 متقاضی در سطح استان به ترتیب سومین و پنجمین رشته پر مخاطب در این طرح می باشد.

قابل ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری دو مجموعه وزارت کار (کارفرما) و جهاد دانشگاهی(مجری) در 31 استان در حال اجرا است.