اخبار

توسط شبکه دستبافته‌های داری و دستگاهی خراسان رضوی انجام شد : سفارش افزون بر ۵۰۰۰ متر انواع فرش دستباف و گلیم

خراسان رضوئ

۱۳۹۷/۰۸/۰۷

متن کامل خبر

شبکه دست‌بافته های داری و دستگاهی استان خراسان رضوی از جمله شبکه‌هایی است که ذیل الگو نوین توسعه مشاغل خانگی با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی و جهاددانشگاهی مشهد شکل گرفته است.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، شبکه مذکور پس از چندین ماه فعالیت های عملیاتی و میدانی در خصوص توسعه بازار فرش و اشتغالزایی به دستاوردهای مهمی در راستای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی نایل گشته است که یکی از اهم این دستاوردها سفارش ۵۵۰۰ متر فرش دستباف، گلیم و تابلو فرش می باشد.


از اوایل هفته جاری مهندس احراری پشتیبان استانی شبکه با هدف توسعه بازار فروش، فرش های دستباف اصیل ایرانی تولید شده در کارگاه های خانگ با تجار فرش تهران رایزنی نمونده و بر مبنای قرارداد منعقد شده بین پشتیبانان شهرستانی و تاجران فرش و مهندس احراری ۵۵۰۰ متر فرش سفارش داده شد.


لازم به ذکر است که این سفارش ها بسته به میزان توانمندی های هر یک از پشتیبانان شبکه، با نظارت نماینده شبکه دستبافته ها توزیع شده و بنا بر این است که سفارشات طی یکسال اینده تحویل داده شود.


همچنین شبکه دستبافته های داری و دستگاهی استان خراسان رضوی در حال تعامل و مذاکره با اتحادیه های فرش ایرانی در ژاپن و دکتر سبحه (یکی از فعالین فرش ایرانی در بازار امریکا و اروپا) جهت گرفتن سفارشات در مقیاس بالا و عقد قرارداد می باشد.


طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و همکار در ۹ استان پایلوت طرح در حال اجراست.