اخبار

برگزاری دوره آموزش مجازی اصول کارآفرینی مشاغل خانگی در سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۰۲/۱۵

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی سمنان از برگزاری دوره آموزش مجازی اصول کارآفرینی ویژه علاقه مندان کارآفرینی و کسب و کار مشاغل خانگی خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد گفت: در این راستا، کارگاه آموزشی با عنوان الفبای کارآفرینی با حضور یکی از اساتید و مدرسین کارآفرینی و توسعه دهنده و منتور کسب و کار ویژه علاقه مندان کارآفرینی مشاغل خانگی در سمنان برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی به صورت مجازی و با حضور بیش از 100 نفر از علاقه مندان کارآفرینی مشاغل خانگی در هفته جاری در سمنان برگزار شد.

طرح ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می شود، پس از پایش و رصد اطلاعات شغلی متقاضیان، افرادی که واجد شرایط باشند برای توانمندسازی شغلی و با هدف پایدارسازی مشاغل و اتصال به بازار به افراد پیش ران متصل خواهند شد.

این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد.

در فاز سوم طرح که اتصال به بازار است نیز فعالیت هایی از قبیل شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته بندی و همچنین کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از طریق فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد با طرح که زیرنظر کارفرما و مجری همکاری می کنند انجام می شود.