اخبار

ارائه مشاوره تخصصی آنلاین " تکنیک های خلاقیت و نواوری در تولید محصولات مشاغل خانگی " دراستان اصفهان

اصفهان

۱۴۰۰/۰۲/۱۶

متن کامل خبر

در راستای ادامه فاز دوم طرح ( توانمند سازی و اموزش ) و بدلیل محدودیت های ایجاد شده بواسطه شیوع بیماری کرونا در استان، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مشاوره های عمومی و تخصصی به متقاضیان و پیشرانهای همکار در طرح را از طریق مجازی و بصورت انلاین ارائه می نماید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان ، جلسه مشاوره تخصصی"آشنایی با  تکنیک های خلاقیت و نواوری در تولید محصولات مشاغل خانگی " ویژه متقاضیان استان اصفهان برگزار شد.

خانم دکتر ندافی ، مشاور طرح با بیان این نکته که خلاقيت در مرزهاي تاريکي متولد مي شود. در انتهاي بن بست ها و در آنجا که به نظر مي رسد راه ديگري نيست. در واقع نوآوري و خلاقيت جايي شکوفا مي شود که راه هاي کهنه و قديمي پاسخگوي نياز فعلي يا خواسته موجود نيست، يا براورده شدن آن به زمان و صرف هزينه زيادي محتاج است ، اضافه نمود: برای نوآوری در هر زمینه و رشته‌ای، اول نیاز شما فهم صحیح از عوامل اثرگذار بر مسائل آن است. سپس باید بتوانید میان این عوامل روابطی را کشف کنید و نهایتاً با تحلیل این روابط ایده هایی نوآورانه را عرضه کنید. در واقع ایده‌ها برخاسته از فهم عمیق شما نسبت به مسئله است. تکنیک های خلاقیت و نوآوری به شما کمک می‌کنند تا تعداد ایده ها را بیشتر ویا کیفیت آن‌ها را بالاتر ببرید.

وی افزود: این تکنيک‌ها فردی و گروهی می‌باشند بطوریکه محور اصلی تمام این روش‌ها و تکنيک‌ها، شکستن قالب‌های ذهنی است .

در ادامه کارگاه ، متقاضیان در قالب پرسش و پاسخ انلاین با تعدادی از تکنیک‌های  خلاقیت  فردی، گروهی، مشترک و... ) آشنا شدند.