اخبار

موفقیت پشتیبان مشاغل خانگی خراسان جنوبی؛ 10 سال تلاش به بار نشست

خراسان جنوبي

۱۳۹۷/۰۸/۰۲

متن کامل خبر

پشتیبان مشاغل خانگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارم را از ۱۰ سال گذشته آغاز کردم،گفت: غرفه شرکت تعاونی روستای زنان خراشاد در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی کشور یک غرفه داشت که در پایان به عنوان غرفه برتر شناخته شد.


فاطمه ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی کشور به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی در تهران برگزار شد.


وی بیان کرد: شرکت تعاونی روستای زنان خراشاد نیز در این نمایشگاه یک غرفه داشت که در پایان به عنوان غرفه برتر شناخته شد.


مدیرعامل شرکت تعاونی روستای زنان خراشاد با اشاره به اینکه کارم را از ۱۰ سال گذشته آغاز کردم، افزود: چندین سال است که در خراسان‌ جنوبی با خشکسالی مواجه هستیم و همین امر من را به این فکر انداخت که کارگاهی برای زنان تاسیس کنم.


ذاکریان ادامه داد: حرفه پارچه بافی سنتی نه تنها روستاهای خراشاد بلکه در تمامی روستاهای استان بسیار رونق داشته است.


وی افزود: این شرکت تعاونی فعالیت خود را با ۷۵ نفر عضو آغاز کرده و در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ نفر عضو دارد که در حرفه توبافی و حوله بافی فعالیت می‌کنند.


این پشتیبان مشاغل خانگی خراسان جنوبی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی در این طرح با همکاری دستگاه‌های اجرایی بستر شناسایی مشاغل خانگی و اتصال به بازار را فراهم می‌کند.


ذاکریان با بیان اینکه این طرح به تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود کمک می‌کند، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید برای بازاریابی محصولات خود نیز یاری شوند.  


وی با اشاره به نقش موثر طرح مشاغل خانگی در برندسازی و فروش محصولات، یادآور شد: لازم است تولید با مصرف همراه باشد تا تولیدکننده به نتیجه مورد نظر خود دست یابد.