اخبار

اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی

خراسان جنوبي

۱۴۰۰/۰۲/۲۲

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون دو فاز از طرح سرباز ماهر با موفقیت در استان اجرا شده است که فاز سوم این طرح نیز در خراسان جنوبی آغاز و سهمیه آموزش اردیبهشت ماه 767 سرباز است.


متن کامل خبر


رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون دو فاز از طرح سرباز ماهر با موفقیت در استان اجرا شده است که فاز سوم این طرح نیز در خراسان جنوبی آغاز و سهمیه آموزش اردیبهشت ماه 767 سرباز است.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی با اشاره به آغاز فاز سوم طرح سرباز ماهر در استان گفت: طرح سرباز ماهر با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، شکل گرفته است.
وی ادامه داد: سربازان بعد از سپری کردن خدمت خود، فصل جدیدی از زندگی را آغاز خواهند کرد که عموماً با تشکیل خانواده و درآمدزایی جهت امرارمعاش همراه خواهد بود، دوره‌های مذکور در همین راستا و باهدف توانمندسازی سربازان تدبیر شده است. 
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش‌های عمومی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی منعقد شد. 
صادقی افزود: جهاددانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح، اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت‌های عمومی در دو بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کرده تا با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحدهای مجری، امکان تداوم آن برای سال‌های آتی فراهم شود.
وی با اشاره به بهره مندی 800 سرباز وظیفه در فاز دوم طرح سرباز ماهر از آموزش‌های عملی و تئوری مهارت در خراسان جنوبی، یادآور شد: تاکنون دو فاز از این برنامه با موفقیت اجرا شده که فاز سوم این طرح نیز در استان به صورت ماهیانه بوده که برای اردیبهشت ماه آموزش 767 سرباز در نظر گرفته شده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال، بیش از 9 هزار سرباز از این  آموزش ها بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده در حوزه «اشتغال، کارآفرینی و سواد مالی» و «مهارت های زندگی و سواد مجازی» خواهد بود.