اخبار

برگزاری سومین نشست شورای راهبردی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان رضوی با حضور مدیرعامل رابین

خراسان رضوئ

۱۳۹۷/۰۷/۳۰

متن کامل خبر

سومین جلسه راهبردی الگو نوین توسعه مشاغل خانگی با مدیر عامل شرکت رابین و پشتیبان ملی صنایع دستی طرح توسعه مشاغل خانگی و همچنین نمایندگان دستگاه­‌های اجرایی سی‌ام مهرماه در جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزاری شد.


در این جلسه دکتر سخدری مدیر تجاری­سازی فناوری و اشتغال دانش­آموختگان جهاد دانشگاهی مشهد  ضمن ارائه گزارش فعالیت­های انجام شده در راستای توسعه الگو نوین مشاغل خانگیاظهار کرد: از جمله اقداماتی که در فاز دوم و سوم طرح، در کنار سایر اقدامات بایستی به آن توجه شود، می­توان به برگزاری کارگاه­های آموزشی، شبکه­سازی و اتصال متقاضیان به پشتیبان، همفکری در مورد تولید محصول خلاقانه و اتصال به بازار اشاره نمود، بدین منظور اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  به عنوان کارفرما این طرح و  با توجه به انعقاد تفاهم­نامه بین جهاد دانشگاهی و شرکت رابین، از مهندس عباسی به عنوان یکی از پشتیبانان ملی دعوت نموده تا در اجرایی نمودن اقدامات مذکور با جهادانشگاهی همکاری نمایند.


«سعید عباسی بنی» پشتیبان ملی صنایع دستی و مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک رابین در زمینه صنایع دستی با اشاره به اینکه شرکت رابین فعالیت­های خود را از سال 95 به صورت عملیاتی آغاز کرده و در حال حاضر  به بزرگترین وب­سایت تخصصی فروش صنایع دستی در ایران تبدیل شده است، به معرفی وب سایت رابین پرداخت.


وی ادامه داد: در حال حاضر با 70 درصد استان­های کشور مرتبط هستیم  و صنایع دستی­ تولید شده در استان­ها در این وب سایت به فروش گذاشته می­شود، هم­چنین شرکت رابین در عرصه بین الملل نیز با کشورهای استرالیا و آمریکا به شکل صادرات چمدانی و آلمان و کانادا به صورت رسمی فعالیت می کند.


مدیر عامل رابین اظهار کرد: مهم­ترین هدف رابین برندسازی صنایع دستی تولید شده و کمک به توسعه بازار فروش این محصولات از طریق فروش آنلاین می­باشد تا با حذف واسطه­ها تجارت منصفانه ای صورت گیرد.


بابایی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشهد نیز  گفت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد به عنوان کارفرمای طرح مشاغل خانگی از کلیه نمایندگان دستگاه­ها اجرایی تقاضا دارد که در راستای اجرای هرچه بهتر فاز دوم و سوم طرح مشاغل خانگی نهایت همکاری را با این طرح داشته باشند.