اخبار

نشست توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در جهاددانشگاهی همدان برگزار شد

همدان

۱۳۹۸/۰۷/۰۶

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی همدان، مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی همدان گفت: اولین گام توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار براساس الگوی نوین مشاغل خانگی سوم مهرماه در جهاددانشگاهی همدان برگزار شد.

محمد رضائیان پاکیزه ضمن اعلام این خبر گفت: جامعه هدف این طرح، زنان سرپرست خانوار کشور هستند و از تعداد 6200 نفر در کل کشور، سهم استان همدان 180 نفر می­باشد که در این طرح افراد واجد شرایط شناسایی شده و به مشاغل مختلف دسته بندی می شوند.

وی افزود: افراد شناسایی شده تحت آموزش های کارآفرینی و بازاریابی در زمینه مشاغل خانگی قرار خواهند گرفت سپس از طریق اتصال به پیشرانان ملی و یا استانی این افراد تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند و وارد چرخه تولید و بازار می شوند.

رضائیان تاکید کرد: این طرح هدف محور بوده و هدف اصلی تولید و اتصال این افراد به بازار می باشد.

در ادامه مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی همدان افزود: اسامی تعدادی از زنان سرپرست خانوار از دفتر امور بانوان استانداری و نهادهای مربوطه جمع آوری شده و تماس های اولیه با این افراد انجام گرفته شده است و در اولین گام اجرایی این طرح، دوره آموزشی "مشاوره کسب و کار، بازاریابی و برندینگ در زمینه مشاغل خانگی" برای حدود 100 نفر از این افراد در کلاسهای 30 نفره برگزار شد.