اخبار

تحول عظیم در بیجار با اقتصادی مبتنی بر علم و فناوری ایجاد می شود

كردستان

۱۴۰۰/۰۲/۲۵

خلاصه خبر

جلسه هم اندیشی با مدیران عامل و مسئولان کنترل کیفی شرکت های نان ارکازه، حلوا سوهانی و قند و نبات بیجار، با محوریت اجرای "تکنولوژی سنتر" در محل سالن خبرگزاری ایسنا جهاددانشگاهی بیجار برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: راحله شریفیان مدیر جهاددانشگاهی بیجار به  اهمیت ورود تکنولوژی در صنایع گوناگون، تاکید و اظهار کرد : امروز اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری در دنیا حرف اول را می زند.

وی ضمن اشاره به اینکه تکنولوژی سنتر برای اولین بار در کشور توسط مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی بیجار در این شهرستان به انجام خواهد رسید، گفت: در گام اول مرکزیت تکنولوژی در حوزه حلوا سوهانی که از شیرینی های سنتی این شهرستان است، قرار خواهد گرفت و در ادامه به سایر صنایع غذایی، قطعات خودرو و فرش دستباف نیز بسط داده خواهد شد.

شریفیان گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان تجربه ای خوب در زمینه اشتغال و اشتغالزایی دارد که از این رو میتوان به عملکرد اشتغال زایی در طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد.

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان بیجار بیان کرد: در چند سال گذشته با ورود جهاددانشگاهی استان کردستان به بحث  مشاغل خانگی و اتصال 2600 نفر به بازار کار در استان توانست نقش مهمی در توسعه اشتغال ایفا کند.

وی در ادامه خواستار همکاری و همراهی مسئولان کنترل کیفی شرکت های صنایع غذایی شهرستان با این طرح شد و خاطر نشان کرد: امید که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در صنایع غذایی و تاثیر آن بر ارتقاء و بهبود کیفیت و سلامت محصولات، ضمن حفظ سلامت مصرف کننده، در رشد و توسعه کسب و کارها و حتی حضور در بازارهای جهانی سهیم باشیم.

گفتنی است در اجرای طرح تکنولوژی سنتر از توان و استعدادهای جوانان خلاق و خوش فکر بیجاری در حوزه های مرتبط استفاده خواهد شد.