اخبار

ثبت نام بیش از ۹۰۰ نفر در فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی

كردستان

۱۴۰۰/۰۲/۲۵

خلاصه خبر

کارشناس مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان از ثبت نام ۹۸۷ نفر در فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی خبرداد.


متن کامل خبر

ه گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: کمال منصوری با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی کمک شایانی به کاهش بیکاری در جامعه کرده است، اظهار کرد: این طرح از چند سال پیش در چندین استان به صورت پایلوت برگزار شد که جهاددانشگاهی استان کردستان در فاز اول و باتوجه به سهمیه ای که داشتن توانست  بالغ بر 2 هزار و 600 نفر را به بازار کار اتصال بدهد.

وی عنوان کرد: فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی از سال گذشته با سهمیه 400 نفر برای این استان شروع به کار کرد که در ثبت نام اولیه تعداد 987 نفر توانستند در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام بکنند.

منصوری با اشاره به اینکه آموزش یکی از اولویت های مهم این طرح است، گفت: پس از ارزیابی های اولیه و صحت سنجی افراد ثبت نام شده، تا کنون برای 378 نفر آموزش عمومی و برای 293 نفر آموزش تخصصی توسط جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد.

کارشناس مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان این ظرفیت را دارد که سهمیه بیشتری را در این طرح داشته باشد، یادآور شد: از تعداد سهمیه 400 نفره ای که داشته ایم خوشبختانه تا کنون توانسته ایم تعداد 215 نفر را از تمام استان  کردستان به بازار اتصال بدهیم.