اخبار

برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در همدان

همدان

۱۴۰۰/۰۲/۲۷

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی واحد همدان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در رشته های قالی بافی و تابلو فرش، خیاطی و میناکاری در همدان خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی واحد همدان از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در همدان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، دوره‌های آموزش مهارتی رشته قالی‌بافی و تابلوفرش، خیاطی و سفال آغاز شده و در محل جهاددانشگاهی همدان درحال برگزاری است.

 عبدالله میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: دوره آموزشی خیاطی با ۹۲۸ متقاضی در سطح استان در حال برگزاری است که متقاضیان به مدت ۱۶ ساعت این دوره را طی خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه قالی‌بافی و تابلو فرش با ۴۰۵ ثبت نامی، دومین رشته پرمتقاضی در استان همدان است، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی قالی‌بافی و تابلوفرش با ۴۰۵ نفر متقاضی توسط مدرس و پیشران رشته قالی‌بافی و تابلوفرش به مدت ۱۶ ساعت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

میرزابیگی با بیان اینکه در این دوره آموزشی، مشاوره‌های فردی و گروهی نیز توسط مدرس(مشاور) به افراد متقاضی ارائه شد، گفت: طرح مشاغل خانگی با همکاری دو مجموعه وزارت کار(کارفرمای طرح) و جهاددانشگاهی (مجری طرح) با هدف اشتغال برای ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان در حال انجام و پیگیری است که سهم استان همدان ۲۱۰۰ نفر است.