اخبار

وبینار آموزشی تدوین طرح توجیهی راه اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربی برگزار شد

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۲/۲۸

خلاصه خبر

وبینار آموزشی تدوین طرح توجیهی راه اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربی برگزار شد


متن کامل خبر

وبینار آموزشی تدوین طرح توجیهی راه اندازی کسب و کار خانگی در آذربایجان غربی برگزار شد

 

توسط جهاددانشگاهی آذربایجان غربی،  وبینار آموزشی  تدوین طرح توجیهی راه اندازی کسب و کار خانگی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛ در این وبینار آموزشی که به همت دبیرخانه اجرایی مشاغل خانگی آذربایجان غربی  برگزار شد متقاضیان با چگونگی تدوین طرح توجیهی راه اندازی کسب و کار خانگی به طور کامل آشنا شدند .

دکتر زبردست عضو هیات علمی دانشگاه در این وبینار با اشاره به اهمیت در موفقی کسب و کارها اظهار کرد:متقاضیان مشاغل خانگی با تدوین طرح توجیهی استاندارد از ابتدا با آینده شغلی خود آشنا شده و از زیانهای احتمالی در کسب و کار پیشگیری نمایند و در واقع یک نقشه راه برای کسب و کار خانگی خود ترسیم می کنند.

این استاد کار آفرینی دانشگاه  ادامه داد: اهمیت دوم تدوین طرح توجیهی کسب و کار از لحاظ الزام قانونی در قوانین و مقررات بوده برای اخذ مجوزهای لازم و وام و تسهیلات بانکی برای کسب و کارها می باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار کرد: اهمیت تدوین طرح کسب و کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه طرح نویسی، مهارت درک مفاهیم اقتصادی برای متقاضیان مشاغل خانگی که بعد از شروع کسب و کار با آنها موجه خواهند شد را تقویت خواهد کرد بنابراین توصیه می شود متقاضیان مشاغل خانگی خودشان بصورت مستقیم  اقدام به تدوین طرح توجیهی کسب وکار خود نمایند.

دکتر زبردست با تاکید به متقاضیان مشاغل خانگی اظهار کرد: مجریان مشاغل خانگی باید با کسب مهارت و اگاهی های لازم در متغییرهای لازم در تدوین طرح توجیهی کسب و کار و شناخت خوب از اوضاع اقتصادی و بازار طرح توجیهی خود را جهت انطابق با شرایط متغییر بازار و وضعیت اقتصادی تدوین نمایند.

هم چنین در این وبینار متقاضیان با مباحثی همچون چونگی تهیه کتابچه طرح کسب و کار ، بررسی سناریوهای بین المللی ، ملی و منطقه ای ، بررسی نقاط ضعف و قوت ، تهدید ها و فرصت ها ، برآورد هزینه کلی طرح شامل تاسیس و سرمایه گزاری ، هزینه های تولید ،  ارزیابی اقتصادی طرح ، بررسی دارایی و حساسیت های طرح ، بازاریابی و روش های تبلیغات و ارزیابی مالی و حسابداری طرح آشنا شدند .

در پایان وبینارنیز  به سوالات متقاضیان توسط دکتر زبردست پاسخ داده شد .