اخبار

بازدید معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح های الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان رضوی

خراسان رضوئ

۱۳۹۷/۰۷/۱۵

متن کامل خبر

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از دو طرح که در شهرستان مشهد موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شده بودند بازدید کرد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عیسی منصوری طی سفر یک روزه خود به شهرستان مشهد از دو کارگاه تولیدی که از تسهیلات اشتغال زا در حوزه مشاغل خانگی بهره مند شده بودند بازدید کرد.

طی این بازدیدها که محمد سنجری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، دکتر محمد صادق بیجندی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و دکتر جواد سخدری عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی مشهد، محمد امین بابایی مدیر اشتغال و توسعه کارآفرینی و تنی چند از رؤسای ستادی و کارشناسان این اداره کل نیز  منصوری را همراهی می کردند، دو کارگاه "تابلو فرش و گلیم نقشینه" و  کارگاه پشتیبان مشاغل خانگی "طلوع سینما" مورد بازدید قرار گرفت.

عیسی منصوری در اولین بازدید در محل کارگاه "طلوع سینما" حضور یافت و ضمن دیدار با مدیر عامل و هنرجویان این مجموعه از نزدیک با آنان گفتگو کرد.

در این بازدید ایجادی مدیر عامل کارگاه طلوع سینما اظهار کرد: این مجموعه اولین آموزشگاه گریم سینمایی در کشور است که از طریق دریافت تسهیلات اشتغال زا و در قالب کارگاه پشتیبان مشاغل خانگی تاسیس شده و در حال حاضر در زمینه تولید پروتز اعضای بدن از جمله دست، پا، چشم و انگشت مصنوعی فعالیت دارد و تولیدات این مجموعه می تواند مورد استفاده جانبازان و معلولین قرار گیرد .

همچنین مجموعه طلوع سینما اقدام به برگزاری دوره های تخصصی گریم از مقدماتی تا پیشرفته نموده که با استقبال هنرجویان مواجه شده است.

در ادامه این بازدیدها معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن حضور در کارگاه تابلو فرش و گلیم نقشینه و ضمن گفتگو با کیکاووسی مدیر عامل این مجموعه از محصولات این کارگاه بازدید کرد.

این شرکت تعاونی که از تسهیلات اشتغال زا در قالب مشاغل خانگی بهره مند شده در حال حاضر تحت نظارت سازمان جهاد دانشگاهی در زمینه تولید محصولات دستباف از جمله فرش، گلیم و تابلو فرش فعالیت می کند.