اخبار

اتصال ۳۲۹ نفر از پیشرانان طرح به بازار فروش

خراسان جنوبي

۱۴۰۰/۰۲/۲۹

خلاصه خبر

از ابتدای سال تا کنون ۳۲۹ نفر از متقاضیان و پیشرانان طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی به بازار فروش متصل شده اند.


متن کامل خبر

به گزارش خبرگزاری صداو  سیما مرکز خراسان جنوبی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت ها، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار تدوین و اجرایی شد گفت: این طرح ملی بر اساس آسیب شناسی طرح‌های موجود و مطالعات تطبیقی، تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

غلامرضا اشرفی از ثبت ۲۴ برند در رشته‌های مختلف از محل اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر دادو گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۲۹ نفر از متقاضیان و پیشرانان طرح به بازار فروش متصل شده اند.

 

وی افزود: بر اساس بررسی‌های دقیق انجام شده و با توجه به پتانسیل‌های منطقه‌ای و شهرستانی و با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش تعاون، در این مرحله مشاغل دارای اولویت شبکه سازی شناسایی و ۵۱۰ نفر در سه گروه به صورت مجازی، از آموزش های عمومی بهره بردند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تا کنون ۳۲۹ نفر در رشته‌های مختلف توسط پیشرانان آموزش تخصصی دیده اند.


اشرفی افزود: در این برنامه توانمند سازی، مهارت آموزی، تجربه اندوزی، هدایت ومشاوره شغلی، راه اندازی و تثبیت فعالیت‌های اقتصادی با توجه به مزیت‌های منطقه و آشنایی با انواع مدل‌های کسب و کار (مشاغل خانگی، خویش فرمایی، شبکه سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برند‌ها و بنگاه‌های بالادستی و ...) باعث بهبود فرآیند تولیدات و محصولات، حرکت به سمت کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی و همچنین رشد مشاغل خرد و خانگی شده است.

 

وی گفت: با اجرای این طرح زمینه رشد و شکوفایی متقاضیان علاقمند با ایجاد مهارت‌های لازم برای راه اندازی کسب و کار‌های موفق، پرورش استعداد‌های بالقوه و هدایت و مشاوره آن‌ها توسط خبرگان و ذینفعان کسب وکار فراهم شد.


اشرفی در توضیح فاز سوم این طرح (اتصال به بازار) به شکل دهی و ظرفیت سازی بازار‌های فیزیکی، الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی، تولید استاندارد و برند سازی، ارتقاء کیفیت محصولات و بسته بندی و کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش اشاره کرد و گفت: از موضوعات اساسی این بخش، شناسایی برند‌ها و پیشرانان در سطح ملی و استانی است.

وی گفت: دارا بودن سن بالای ۱۸ سال و عدم اشتغال به کار، نداشتن بیمه کارفرمایی (بیمه روستایی و عشایری مستثنی است) شرایط ثبت نام در این طرح است.