اخبار

بیش از ۸ هزار نفر روستایی در خراسان شمالی شاغل شدند

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۲/۲۹

خلاصه خبر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۸۰۰ نفر در این استان با دریافت چهار هزار و ۷۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در مدت سه سال گذشته شاغل شدند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن نوری با بیان اینکه اشتغالزایی مناطق روستایی و عشایری از ابتدای سال ۱۳۹۷ در اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، گفت: این تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد برای مناطق مرزی و شش درصد برای مابقی مناطق استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده برای طرح های روستایی و عشایری در بخش کشاورزی، برای اجرای دامپروری بوده است، گفت: اکنون اشتغال در بخش دامداری استان به حالت اشباع رسیده و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری به رسته دام متوقف شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارزان بودن تسهیلات روستایی و عشایری، اقبال به دریافت این اعتبارات را افزایش داده است، گفت: در نواحی صنعتی استان طرح‌های زیادی در حوزه فراوری گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و دامی و بسته بندی محصولات کشاورزی در حال اجرا است.

وی افزود: با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور بهره مندی صاحبان کسب و کارهای مشمول تسهیلات حمایتی دولت شامل ثبت نام واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و روستایی و عشایری به صورت متمرکز از طریق سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir انجام خواهد شد.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیرو تفاهم نامه جهاددانشگاهی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سراسر کشور انجام می شود که علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۵۸۳۲۲۸۵۷۳۸ و ۰۵۸۳۲۲۸۵۷۵۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام