اخبار

بازدید مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان به همراه ناظر استانی از کارگاه ترشیجات

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۲/۳۱

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان به همراه ناظر استانی از کارگاه ترشیجات روستای حسن لنگی بازدید کردند.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاههای هرمزگان، ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مدیر اجرایی مدیر اجرایی طرح از کارگاه ترشیحات واقع در روستای حسن لنگی  به همراه ناظر استانی از کارگاه ترشیجات به همراه مشاورین و کارشناسان اجرایی از  روستای حسن لنگی  بازدید کردند.

 درجریان این بازدید مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان در خصوص طرح توضیحاتی ارایه داد و از مدیر کارگاه تولیدی ترشیجات سوالاتی در زمینه چگونگی نحوه اجراء، کار، بهداشت، برند، اتصال به بازار، تعداد نفرات  و....سوالاتی پرسیدند و راهنمایی های لازم در زمینه ارتقاع کار و روند تجاری سازی را ارئه نمودند.

در ادامه حبیب کشاورز ناظر استانی طرح ملی تو سعه مشاغل د  راستای مانع زدایی و بررسی و حل مسایل و مشکلات کارگاه  سوالاتی از مدیر کارگاه ترشیجات به پرسش و پاسخ نشستند .

وی در راستای تسریع رفع مشکلات کارگاه ابراز کرد:جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی به یاری اشتغال آمده اند ومسئولیت آموزش و مشاوره  وحمایتی دیگر را بر عهده دارد .

که در این راه از ارگانهای دولتی دیگر مانند با همفکری دیگر اعضای برسی و همکاری تولیدکنندگان توانمند استان جهت گرفتن سفارشات بزرگ تولید لباس کار در درون استان را از مزایای حضور در اتاق فکر پوشاک استان عنوان کرد.

این شرکت با مدیریت سرکار خانم میری ، تولید کننده ترشیجات در روستای حسن لنگی هستند که در حال حاضر در این طرح به عنوان پیشران حضور دارد.وی با همکاری  10نفرنیروی کار به صورت مستقیم و 50نفر نیرو به صورت غیر مستقیم در کارگاه خویش همکاری دارد.

در ادامه خانم میری با بیان اینکه من انتخاب کردم موفق باشم گفت :خداوند به من فرزندی نداد ومن با گرفتن یک نفر به عنوان فرزند خوانده حسمادر را تجربه کردم واین انگیزه ای شد که سعی کنم برای خود و ساکنین روستایم مواثر تر باشم و امروزه خیلی خوشهام افراد فراوانی با ایجاد این کارگاه دارای انگیزه شده اند .

وی ادامه داد: همواره بر این باورم که اگر خدا وند به ظاهر راهی را  بر روی انسان می بندد به این دلیل است که آن فرد انتخاب شده که مسیری جدیدی را در زندگی تجربه کند تا خیرفراوان به خود و هم نوعانش برساند  .

در این جلسه خانم میری ، تعدادی از  تولیدکننده توانمند مورد تایید خود را معرفی کرد و قرار شد از این افراد جهت همکاری در طرح دعوت شوند. کمک جهاددانشگاهی هرمزگان به عنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به بحث برندسازی این شرکت تولیدی و دعوت به حضور در وبینارها و سمینارهای آموزشی، جلسات مشاوره اشتغال و فضای مجازی از دیگر موضوعات مطرح شده در این بازدید بود.

لازم به ذکر است، این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌عنوان کارفرما به جهاددانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی هرمزگان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.

انتهای پیام