اخبار

موفقیت طرح نوین مشاغل خانگی در گرو نظارت دقیق و بازاریابی است

ايلام

۱۳۹۷/۰۷/۱۴

متن کامل خبر

یک پشتیبان طرح نوین مشاغل خانگی گفت: موفقیت طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی بستگی به نظارت جدی جهاد دانشگاهی، اجرای کاربردی آموزش‌ها و فراهم کردن بازار برای متقاضیان دارد.

به گزارش خبرنگار سامانه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی inhb.ir ، «عبدالله خورانی» پشتیبان رشته گلیم‌بافی در ایلام اظهار کرد: در استان ما 90 درصد متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند نیاز به آموزش ندارند و خودشان از طریق خانواده‌هایشان گلیم‌بافی را فرا گرفته‌اند و باید سریع‌تر این تعداد را به پشتیبانان متصل کرد تا کار عملی آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان گلیم در استان به شدت نیازمند دریافت تسهیلات بانکی هستند زیرا درگیر هزینه‌هایی همچون شور و دارکشی در خارج از استان هستند که هزینه دارد و استان‌های  دیگر خودشان این کار را انجام می‌دهند.

خورانی گفت: متأسفانه تسهیلات در نظر گرفته شده برای کارگاه‌های تولیدی روستایی با نرخ بهره 6 درصد و کارگاه‌های شهری با نرخ بهره 18 درصد است و این میزان نرخ بهره باعث تعطیلی برخی کارگاه‌های شهری می‌شود.

این تولید کننده گلیم در ایلام ادامه داد: متأسفانه تسهیلات پرداخت شده به کارگاه‌های تولیدی گلیم‌بافی انحراف پیدا کرده و سر جای خود هزینه نشده و شغل هم ایجاد نکرده است.

وی بر وجود یک واحد کنترل کیفیت گلیم در استان تأکید کرد و گفت: گلیم باید کیفیت‌گذاری شود تا بر اساس کیفیت واقعی به فروش برود، در حال حاضر به دلیل نبود این واحد،  فرش و گلیم استان، با قیمت بسیار پایین‌تر به قم و تهران فروخته می‌شود و قم و تهران با قیمت واقعی و با برند خودشان آن را می‌فروشند.