اخبار

بازديد از كارگاه توليد خیاطی روستای قلعه قاضی شهرستان بندرعباس

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۰۱

خلاصه خبر

مدیر اجرایی و ناظر استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان از كارگاه توليد خیاطی روستای قلعه قاضی شهرستان بندر عباس بازدید کرد


متن کامل خبر

به  گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، مدیر اجرایی و ناظر استانی به همراه کارشناسان تيم اجرايي وطرح ملي مشاغل خانگي هرمزگان از كارگاه توليد خیاطی خانم زینلی واقع در روستای قلعه قاضی شهرستان بندر عباس بازدید کرد.

در اين  كارگاه توليدي كه بيش از 10 نفر نيروي آموزش ديده در كارگاه به صورت مستقيم و بيش از 40 نفر به صورت غير مستقيم ، به صورت بازارياب فعاليت داشتند؛ توليدات به بازار عرضه مي شد .

در ادامه اين بازديد صدیقه مظفر، مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان هرمزگان جلسه مشتركي نيز با پيشران خیاطی  در راستاي همكاري در طرح ملي توسعه مشاغل خانگي برگزار نمود.

مدير اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان هرمزگان در اين جلسه ضمن ارائه مشاوره به پيشران توليدكننده لباس گفت: همكاري پيشران ها و حمايت آنها از طرح ملي مشاغل خانگي و همچنين از متقاضيان در اين طرح مي تواند دستاوردهاي بزرگي را در حوزه مشاغل خانگي به همراه داشته باشد.

وي با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 1400شعار سال را تولید, پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها عنوان کردند, افزود : نامگذاری سال ها در دهه 90 نشان می دهد در طول این دهه رهبری به طور مشخص بر واژه تولید تاکید کرده انده اين موضوع كه اهميت فعاليت هاي اين طرح كه در جهت از بين بردن بيكاري و رونق اقتصادي صورت مي گيرد .

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افزود: مهمترين اهداف طرح ملي توسعه مشاغل خانگي ، اتصال افراد فعال و آموزش ديده، به بازار هدف مي باشد.

سپس  حبیب کشاور ناظر استانی طرح با بيان اينكه:  مهم ترين امر براي پيشبرد اهداف طرح ملي توسعه مشاغل خانگي ، در ابتدا شناخت افراد فعال و آموزش ديده مي باشد، تصریح کرد:  افراد با تجربه و آموزش ديده در راه اندازي و مديريت مشاغل خانگي بعنوان پيشران و الگو شناخته شده و با توجه به روند فعاليتشان به بازار هدف متصل مي شوند تا با ايجاد شبكه و جذب بيشتر افراد، به سمت برند سازي حركت نماييم.

در ادامه خانم زینلی با بیان اینکه بیش از 15سال است که در این حرفه فعالیت دارد ، اضافه کرد: با انکه خود دارای مدرک لیسانس می باشم یکی از خلع های  روستا و عامل کوچ جوانان به شهر ها را بیکاریست از این رو با کمک جهاد کشاورزی این کارگاه را راه اندازی کنم و خدا رو شکر بیش از پنجاه نفر چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این مجموعه مشغول به کار شده اند .

در پايان اين جلسه توليد كننده لباس محلی ضمن اعلام آمادگي به عنوان پيشران اين طرح در استان هرمزگان  گفت: اميد است  با همكاري و تعامل بتوانيم در كمك به متقاضيان اين طرح گامي به سوي موفقيت و رفع بيكاري و ايجاد اشتغال برداريم.

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان هرمزگان در حال اجرا مي باشد.

انتهای پیام