اخبار

ظرفیت های علمی جهاددانشگاهی استان کردستان قابل تقدیر است

كردستان

۱۴۰۰/۰۳/۰۱

خلاصه خبر

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان باتوجه به نیروهای متخصصی که دارد ظرفیت علمی خوبی برای همکاری دارد و باید بشتر از آن بهره برد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: دکتر یعقوب احمدی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای توسعه علمی جامعه اظهار کرد: جهاددانشگاهی دارای ظرفیت های خوبی است که باید از آنها بیشتر بهره مند شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دارای نیروهای متخصص و کارآمد است، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور استان کردستان قطعا از توانمندیهای جهاددانشگاهی در حوزه های آموزش، پژوهش، اشتغال، فرهنگی و کارآفرینی بهره خواهد برد و فضاهای آموزشی این دانشگاه را نیز در اختیار جهاددانشگاهی استان کردستان قرار خواهیم داد.

در ابتدای این دیدار دکتر اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن تشکر از دانشگاه پیام نور استان درخصوص همکاری های که با این نهاد علمی انقلابی داشته است، گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان دارای ظرفیت های بالای در حوزه های فرهنگی، آموزش، اشتغال، پژوهش و کارآفرینی دارد که میتواند خدمات ارزنده ای به جامعه دانشگاهی بدهد.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه پیام نور و جهاددانشگاهی رسالت علمی را بهمراه دارند، میتوانند همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

دکتر اسدی در ادامه به مسئله اشتغال زایی توسط جهاددانشگاهی استان کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان با ورود علمی به مسئله اشتغال در چند سال گذشته توانست در این زمینه بالغ بر 2 هزار و 600 نفر را به بازار کار اتصال بدهد.

وی گفت: در حال حاضر طرح توسعه مشاغل خانگی در فاز دوم قرار گرفته است که سهم استان کردستان نیز 400 نفر بوده و تا کنون در این خصوص آموزشهای عمومی و اختصاصی خوبی توسط جهاددانشگاهی استان کردستان صورت گرفته است. 

اسدی در ادامه  ضمن تشریح حوزه های مختلف جهاددانشگاهی استان کردستان، یادآور شد: جهاددانشگاهی کردستان دارای مراکز تخصصی در زمینه کشت بافت توت فرنگی و gis است  که میتواند کمک شایانی به توسعه دانشگاه های استان بکند .

گفتنی است: در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم نامه ای همکاری  بین دانشگاه پیام نور و جهاددانشگاهی استان کردستان منعقد گردد.