اخبار

رمز موفقیت حذف حرف «نون» است

قزوين

۱۴۰۰/۰۳/۰۳

خلاصه خبر

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: در ابتدا امیدی به یادگیری فرش‌بافی نداشتم به دوستم گفتم نمی‌توانم بیاموزم، دوستم رمز موفقیت را در حذف «ن» دانست؛ «ن» «نمی‌توانم» را قیچی کردم و خدا با من همراه شد و توانستم تسهیلات بگیرم و بافندگان زیادی را جذب کنم.


متن کامل خبر

کبری عربی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از پنج سال پیش وارد عرصه مشاغل خانگی شدم و در عرصه قالیبافی فعالیت دارم. ابتدا با یک تابلو فرش شروع کردم و پس از آن علاقه وافری به این شغل پیدا کردم به‌گونه‌ای که تا پیش از شروع کرونا ۵۲ نفر بافنده با ما همکاری داشتند.

وی ادامه داد: در ابتدا امیدی به یادگیری فرش‌بافی نداشتم به دوستم گفتم نمی‌توانم بیاموزم، دوستم رمز موفقیت را در حذف «ن» دانست؛ «ن» «نمی‌توانم» را قیچی کردم و خدا با من همراه شد و توانستم تسهیلات بگیرم و بافندگان زیادی را جذب کنم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: به‌خاطر شیوع کرونا نتوانستیم بسیاری از فرش‌های بافته شده را به فروش برسانیم؛ در حال حاضر نیز محدودیت‌های کرونایی وجود دارد و نمی‌توانیم آن‌ها را عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: در تأمین مواد اولیه نیز با مشکل مواجه شدیم و سرمایه‌ای برای خرید مواد اولیه و بافت فرش نداریم برای دریافت تسهیلات به چندین بانک مراجعه کردم و موفق به دریافت تسهیلات نشدم. در حال حاضر سرمایه‌ای برای گسترش این شغل ندارم و تنها در صورت دریافت تسهیلات می‌توانم آن را گسترش دهم و افراد بیشتری را مشغول به کار کنم.

عربی‌ها بیان کرد: به صادرات هم فکر کردیم و حتی تلاش داشتیم به واسطه یک نفر در ترکیه محصول خود را عرضه کنیم اما موفق نشدیم. در داخل کشور نیز خرید و فروش‌ها کاسته شده است و تنها راه‌حل فروش فرش «صادرات» آن است.

وی تأکید کرد: مشاغل خانگی بهترین عرصه فعالیت برای بانوان است چون علاوه بر درآمدزایی می‌توانند به امورات منزل رسیدگی کنند. اگر تسهیلات دریافت می‌کردم می‌توانستم بانوان زیادی را در روستاهای اطراف جذب کنم تا مشغول به کار شوند؛ بسیاری از بافندگان ما زنان سرپرست خانوار هستند که این مشاغل می‌تواند منبع درآمدی برای آنان باشد.

این کارآفرین در پایان سخنانش گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اگر مواد اولیه و تسهیلات فراهم شود و ما را به بازرگانان متصل کنند می‌توانیم به صادرات فکر کنیم و ببافیم.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.