اخبار

برگزاری جلسه توجیهی و مشاوره متقاضیان رشته زنبورداری و تولید عسل

كردستان

۱۳۹۷/۰۷/۱۱

متن کامل خبر

پشتیبان رشته زنبورداری و تولید عسل گفت: اگر توانمندی هایمان در زمینه زنبورداری و تولید عسل به سمت درست هدایت کنیم با اداره حدود ۵۰کندو می‌توانیم درآمد خوبی در ماه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، در راستای اجرای فاز دو و سه طرح توسعه مشاغل خانگی، جلسات توجیهی و مشاوره عمومی بین متقاضیان رسته͏های مختلف برگزار می͏شود که امروز چهارشنبه (۱۱مهر) این جلسه با حضور متقاضیان ثبت نام شده برگزار شد. 

موسی شریفی، پشتیبان رشته زنبورداری و تولید عسل در این جلسه، اظهار کرد: اگر توانمندی هایمان در زمینه زنبورداری و تولید عسل به سمت درست هدایت کنیم می توانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: کار زنبورداری به تخصص پیچیده احتیاج ندارد و فرد علاقمند با اداره حدود ۵۰کندو می͏تواند درآمد خوبی در ماه داشته باشد.

پشتیبان رشته زنبورداری و تولید عسل تصریح کرد: نگاه تولیدکننده باید همیشه به بازار فروش باشد و نیازها را در زمان درست شناسایی و به آنها پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: ابتدا فروش را از بازارهای محلی شروع کنید و امکان دارد در ابتدا با مشکلاتی مواجه شوید اما به تدریج با هماهنگی با بازار فروش این مسائل حل خواهد شد.

شریفی ادامه داد: تغذیه زنبور بسیار مهم است و باید با توجه به شرایط این کار را انجام داد که تولید مثل زنبور با مشکل مواجه نشود.

وی در پایان یادآور شد: نژاد اصیل ایرانی باتوجه به ورود سایر زنبورهای ارجی بسیار نایاب شده و اکنون نژادهای قفقازی و نژاد بومی پرورش می یابند. 

گفتنی است طرح جدید توسعه مشاغل خانگی در کردستان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری جهاد دانشگاهی کردستان در حال اجرا می باشد