اخبار

اشتغال زایی برای 93 نفر از زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۳/۰۳

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از اشتغال زایی 93 نفر از زنان سرپرست خانوار در استان خبرداد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، معاون آموزشی جهاددانشگاهی
استان اظهارکرد:در خراسان شمالی در راستای تفاهم نامه سه جانبه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاددانشگاهی طرح ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار این استان با سهمیه 93 نفر اجرا شد.
وی ادامه داد: در این طرح حدود 572 نفر از زنان سرپرست خانوار مورد ارزیابی قرار گرفتند که با استفاده از ظرفیت 27 تسهیلگر  ارزیابی و پایش این افراد انجام شد.
خوش صفا افزود: پس از ریزش افراد در ارزیابی های تلفنی و حضوری در نهایت ارائه مشاوره به 207 نفر از متقاضیان در حوزه های مختلف صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه پس از دوره های مشاوره ارائه آموزش های عمومی و تخصصی به 127 نفر انجام شد، گفت: در نهایت اشتغالزایی برای 93 نفر از زنان سرپرست خانوار استان در حوزه های مختلف همانند خیاط لباس، چرم دوزی و گلیم بافی انجام شد.
خوش صفا ادامه داد: در طرح اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار  خراسان شمالی 18 مزییت همانند -گلیم بافی- پوشاک - سفال -نساجی سنتی-نخ ریسی - گلدوزی -عروسک دوزی- پشتی ترکمنی-سوزن دوزی،حوله بافی، پرورش دام سبک (گوسفند و بز)، چرم دوزی، پرورش گل و گیاه و گیاهان دارویی، مترجمی زبان، پارچه بافی، تابلو فرش، معرق شناسایی و مورد توجه قرار گرفت.
انتهای پیام