اخبار

نشست با جمعي از مشاوران طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهی استان مركزي

مرکزي

۱۴۰۰/۰۳/۰۵

خلاصه خبر

نشست با جمعي از مشاوران طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهی استان مركزي برگزار گردید


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي، نشست هم انديشي با جمعي از مشاوران طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي در شهرستان اراك برگزار شد.

 اين جلسه با حضور فاطه غني پور مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي برگزار گرديد.

فاطمه غني پور مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي در ابتدا از روند اجرايي طرح به ويژه شناسايي مزيت هاي مشاغل خانگي استان، آموزش و توانمندسازي و بازارهاي پيش بيني شده براي متقاضيان طرح ، توضيحاتي را ارائه نمود.

وي در ادامه افزود: اين طرح از نظر پايدارسازي شغل بواسطه استفاده از ظرفيت هاي كارآفرينان، پيشرانان موفق و بخش خصوصي، توانمندسازي و آموزش متقاضي و نهايتا با اتصال به بازار و ايجاد شبكه فروش كه صورت مي گيرد، مي تواند براي ايجاد اشتغال، توليد و رشد اقتصادي در شرايط كنوني بسيار مؤثر واقع شود.

ايشان با اشاره به انجام شناسايي مزيت ها، توانمندسازي و اتصال به بازار در سه فاز اظهار نمود: مهمترين ويژگي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي، توليد مبتني بر بازار و توانمند نمودن متقاضيان و كاهش وابستگي به وام مي باشد.

 وي در پايان اين نشست اذعان داشت: اين طرح به صورت هدفمند و در فازهاي مختلف از جمله شناسايي مزيت ها، آموزش، توانمندسازي و شبكه سازي در حال اجرا است، كه اين امر مي‌تواند خلاءهاي متقاضيان را براي ايجاد يك شغل پايدار و دائمي پر كند.

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.