اخبار

با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی نخستین جلسه ستاد راهبری استانی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی استان ایلام برگزار شد

ايلام

۱۳۹۷/۰۷/۱۰

متن کامل خبر

نخستین جلسه ستاد راهبری استانی الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی با حضور نمایندگان جهاددانشگاهی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و  گردشگری و صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، در این نشست اعضا بر برگزاری مرحله دوم طرح نوین مشاغل خانگی یعنی آموزش و توانمندی تاکید و توجیه عالمانه و کارشناسانه‌ی متقاضیان را گامی بلند در اجرای این طرح دانستند .

«احمد خانمحمدیان» معاون اشتغال، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست اظهار کرد: در طرح نوین مشاغل خانگی که به موجب قرارداد بین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در حال اجرا است ، با مدیریت جهاددانشگاهی به خوبی و موفقیت مراحل ثبت‌نام و پایش به انجام رسیده است .

وی خواستار هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های متولی در ادامه‌ی کار شد و تصریح کرد: برندسازی و اتصال به بازار فروش از نتایج پربار این طرح خواهد بود و لازم است برای نیل اهداف طرح کار جهادی صورت گیرد .

در این نشست نمایندگان جهاددانشگاهی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و  گردشگری و صنعت، معدن و تجارت استان از طرف دستگاه‌های متبوع برای انجام هر چه بهتر این طرح اعلام آمادگی کردند .

استان ایلام تیرماه امسال به جمع استان‌های پایلوت در طرح توسعه نوین مشاغل خانگی پیوست و 2839  نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند .

رشته‌مشاغل این طرح در استان ایلام شامل چیت‌بافی، فرش،  گلیم‌بافی، پوشاک، پرورش و تکثیر زالو، نخ‌ریسی، مترجمی زبان، ویراستاری، انیمیشن و تولید عسل است