محمد قربانلو در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: مشاغل خانگی به عنوان یکی از مهمترین بخشهای کسب و کار، نقش قابل توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دارا بوده و رویکرد اولیه فعالیت در این کشورها، توسعه مشاغل خانگی است.
وی با تاکید بر اهمیت بالای مرحله فروش و اتصال به بازار در مشاغل خانگی، افزود: تا زمانی که تولیدات حاصل در مشاغل خانگی، بازار پایداری برای فروش نداشته باشند، روند تولید کمتر شده و شغل با شکست مواجه میشود، به همین دلیل نیاز است تا پیشرانهایی با سابقه و فعال در حوزه اتصال به بازار به همکاری دعوت شوند.
این مسئول ادامه داد: موضوع بازاریابی در ایجاد شبکه کسب و کار از اهمیت ویژهای برخوردار است. ما باید در زمینه توسعه کسب و کار خانگی، بازار عرضه و تقاضا را مشخص کنیم و این خود نیاز به مطالعه و ارزیابی دارد که قطعاً جهاددانشگاهی با توجه به نوع فعالیت فراگیری که در زمینههای آموزشی دارد، میتواند به خوبی این مهم را به مرحله اجرا درآورد.
مشاور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: مشاغل خانگی از جمله کسب و کارهایی است که با سرمایه اندک و بدون نیاز به فضای فیزیکی قابل توجه از سوی اعضای خانواده در منازل و یا فضاهای محدود دیگر به اجرا در میآید. هدف از ایجاد این مشاغل، درآمدزایی برای افرادی است که به دلایلی مانند کمبود سرمایه یا امکان نداشتن برای دوری از خانه نتوانستهاند شاغل شوند.
قربانلو خاطرنشان کرد: تولیدات مشاغل خانگی قابلیت ارائه و فروش در بازارهای ملی و منطقهای را دارد و معتقدیم هنرهای دستی در حوزه مشاغل خانگی از جمله فرش حتی قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد، البته این کار نیازمند مدیریت صحیح است.
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷