اخبار

پشتیبان طرح توسعه مشاغل خانگی: ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی به هنرجویان رشته خیاطی

كردستان

۱۳۹۷/۰۷/۱۰

متن کامل خبر

پشتیبان رشته پوشاک طرح مشاغل خانگی بر ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی بیشتر به هنرجویان رشته خیاطی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، نصیبه سبحانی امروز دوشنبه در جلسه توجیهی و مشاوره متقاضیان رشته پوشاک که در  جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین عامل برای فعالیت در رشته خیاطی و طراحی دوخت، داشتن علاقه است.

وی از رشته خیاطی به عنوان یکی از رشته‌های پایه نام برد که تمام اقشار با این رشته در ارتباط خواهند بود.

پشتیبان رشته خیاطی طرح توسعه مشاغل خانگی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط جامعه ما باید مدل‌هایی که دوخته می‌شود دارای پوشیدگی لازم باشند در حالی که متاسفانه برخی با سوءاستفاده و فقط برای سود خود، لباس‌هایی را وارد بازار می‌کنند که بعضا در شان بانوان یا آقایان ما نیستند.

وی در مورد بازار خیاطی در کردستان گفت: این شغل مقداری در کردستان دچار رکود شده و بیشتر کارهای تولیدی از تهران یا شهرهای دیگر وارد استان می‌شوند.

سبحانی، مدرک گرایی صرف در رشته خیاطی را یک آسیب جدی دانست و تصریح کرد: متاسفانه افرادی در این حوزه هستند که دارای مدرک بوده اما آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و این یک آسیب جدی است.

وی که به مدت هفت سال در این زمینه مشغول به فعالیت است در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که پشتوانه لازم را داشته باشم درصدد راه اندازی آموزشگاه خیاطی هستم تا آموزش های اساسی را به هنرجویان این رشته ارائه دهم.

لازم به ذکر است طرح توسعه مشاغل خانگی توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کردستان در تمامی شهرستان های سطح استان در حال اجرا بوده که ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای از اهداف فاز دو  این طرح است و در این جلسات، نیازهای آموزشی متقاضیان مشخص و برنامه ریزی آموزشی صورت می‌گیرد و با حضور تسهیل گران تحت خدمات توانمندسازی قرار می‌گیرند.

در این جلسات همچنین راه‌های اتصال به بازار متقاضیان با هدف کمک به فروش محصولات تولید شده کسب و کارهای خانگی نیز بررسی می‌شود.