اخبار

برگزاری شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل/ توجه به تولید مبتنی بر بازار، مهمترین ویژگی طرح توسعه مشاغل خانگی است

اردبيل

۱۴۰۰/۰۳/۰۸

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: مهمترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توجه به تولید مبتنی بر بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی با بیان این مطلب در شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل که با حضور قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان و اکثریت اعضا به صورت مجازی برگزار شد، افزود: اولویت این طرح ساماندهی و حمایت از  آن دسته شغل‌‌هایی است که علاوه بر استمرار و پایداری، درآمد بیشتری نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح مذکور به بازنگری رشته‌های قدیمی و تنوع بخشی به آن‌ها توجه ویژه‌ای شده است تا به احیا و استمرار آن‌ها کمک کند.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در رشته‌های نوین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همچون ویراستاری سعی ‌می‌شود برای افراد تحصیلکرده فرصت شغلی ایجاد گردد، اظهار کرد: توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، بازنگری در رشته‌های قبلی مشاغل خانگی و توجه به رشته‌های نوین نظیر برنامه‌نویسی، تولید محتوا، مترجمی، ویراستاری، مشاوره، تولید انیمیشن از دیگر ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

در این جلسه مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل گفت: در این طرح بیش از 3 هزار و 100 نفر متقاضی از استان ثبت نام کرده‌اند و پایش تلفنی همه متقاضیان انجام شده است.

میثم ضارب‌نیا افزود: از شروع سال‌جاری، فاز دوم طرح شامل مشاوره، آموزش و استعدادسنجی متقاضیان در کنار اتصال به بازار آن‌ها در دست اقدام می‌باشد تا به هدف نهایی این طرح در استان که همان اتصال به بازار 2 هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی است و تاکنون اتصال 378 نفر به بازار کار محقق شده، دست یابد.

وی از توجه ویژه دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان به شبکه‌سازی و برندسازی خبر داد. در این جلسه سیدناصر سیدزاده، نماینده ناظر طرح از استانداری اردبیل با استقبال از افزایش ارتباطات کاری فیمابین دبیرخانه و استانداری گفت: در انجام آموزش‌های تخصصی، ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان و سایر امور مورد نیاز، آماده هرگونه همکاری لازم با دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی هستیم.

هوشنگ دشتی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان را خوب و موثر اعلام کرد.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و ناظر طرح نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل افزود: قانون کسب و کار خانگی در سال 1390 تصویب شده اما هنوز جای کار بسیار دارد.

اصغر منافزاده گفت: امیدواریم این طرح بتواند طرح موفقی چه در استان و چه در کل کشور بوده و به اتصال به بازار قشر قابل توجهی از هموطنان در قالب کسب و کار خانگی و بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها کمک کند.