اخبار

مریم شبانی؛ کارآفرین روستای اینچه علیا در انتظار حمایت برای تکمیل کارگاه شیرینی پزی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۳/۰۹

خلاصه خبر

مریم شبانی؛ کارآفرین روستای اینچه علیادر انتظار حمایت برای تکمیل کارگاه شیرینی پزی است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی به نقل از خبرگزاری عصر اترک خراسان شمالی، سه ماه است که این کار را شروع کردم، در ایام کرونا و خانه نشینی بیکاری و نداشتن سرگرمی خیلی سخت بود، با توجه به علاقه ای که به تهیه کیک  و شیرینی داشتم و چون برای فامیل درست میکردم و خیلی مورد استقبال قرار میگرفت تصمیم گرفتم برای بقیه هم درست کنم.
کار آفرینی یعنی خلق یک کار، کشف توانایی و ناامید نشدن در طی کار؛  اقتصادهای بسیار بزرگ جهان امروز مانند اقتصاد ژاپن، آمریکا، چین و آلمان حاصل پشتکار کارآفرین‌های دیروز این کشورها هستند. کارآفرینی به ‌عنوان یک محرک اقتصادی در هر جامعه‌ای کاملا ضروری است. این افراد در هر جامعه می‌توانند پیشگام رشدهای بزرگ و موفقیت‌های تجاری باشند.
از بین رفتن این افراد سخت‌کوش، اقتصاد هر جامعه‌ای را به نابودی خواهد کشاند. افراد هم برای عبور از روش‌های سنتی درآمدزایی و خارج شدن از دنیای کارمندی نیاز به استفاده از چنین تکنیک‌هایی در کسب‌وکار خود دارند.
راه اندازی یک کسب و کار کوچک در محیط روستا و با وسایل خانگی هم کارآفرینی است؛ زمانی که بتوانی برای خودت درآمدی هرچند در ابتدا  ناچیز فراهم کنی، مقدمه ای است برای رسیدن به موفقیت. در اینجا در مورد بانوی صحبت می کنیم که درمحیط روستای محل سکونتش شروع به پخت کیک کرده است و از شروع کارش بسیار راضی ایست.
همسایه ها، فامیل وهم روستایی ها سفارشات خودشان را به او می سپارند و او با نهایت دقت و علاقه و رعایت بهداشت در سریع ترین زمان برایشان کیک و شیرینی می پزد!
 مریم شبانی ساکن روستای اینچه علیا مانه و سملقان با امکانات خانگی شروع به ایجاد کسب و کاری برای خود کرده است که در ادامه گفت و گوی او را می خوانیم
مریم شبانی اظهار کرد: سه ماه است که این کار را شروع کردم، در ایام کرونا، خانه نشینی، بیکاری و نداشتن سرگرمی  گذرندان روزها خیلی سخت بود، با توجه به علاقه ای که به تهیه کیک  و شیرینی داشتم و چون برای فامیل درست می کردم و خیلی مورد استقبال قرار می گرفت تصمیم گرفتم برای بقیه هم درست کنم.
شبانی ادامه داد: اهالی روستا خیلی حمایت می کنند و تقریبا یک روز در میان سفارش دارم درآمد زیادی نیست ولی برایم دلنشین است که از هنری که دارم دیگران هم بهره می برند.
وی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه هم آماده می کردم، سفارش زیادی داشتم ولی به دلیل وقت گیر بودن و نوع خاص این شیرینی که لازم است حتما در محیط کارگاهی باشد، نتوانستم ادامه بدم  و فقط کیک درست می کنم.
این کارآفرین در ادامه گفت: درخواست برای کیک و شیرینی  آماده زیاد دارم ولی چون محیط نگهداری و یخچال ندارم، مجبورم فقط به صورت  سفارشی کارکنم. محیطی را به عنوان کارگاه ایجاد کرده ام و درحال تکمیل آن هستم  ولی برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز، نیاز به حمایت دارم اگر کارگاه راه اندازی شود حداقل برای 2 نفر ایجاد اشتغال خواهم داشت.
وی گفت: هم اکنون از خانواده به کمک من می آیند ولی اگر بتوانم کارگاه را ایجاد کنم و وسایل داشته باشم می توانم دونفر به صورت ثابت و با درآمد خوب به کار بگیرم با توجه به اینکه سفارش زیادی روزانه دارم. امسال با این شرایط خشک سالی از عهده مخارج راه اندازی کارگاه بر نمی آیم.
بسیارند از این قبیل کار آفرین ها،افرادی که باکمی اعتماد به نفس و توکل بر خدای متعال، شروع به کار  و فعالیت می کنند، نکته مهم این است که نباید توقع داشت راه صد ساله را یک شبه پیمود و سریع بالاترین درآمد را کسب کرد! موفقیت ها حاصل تلاش های زیباو هوشمندانه است. استعداد خود را کشف کنید ودل به دریا بزنید، زندگی کوتاه تر از آن است که به خاطر احساس عدم پذیرش از طرف اطرافیان در بی عملی و یکسانی و سکون به سر ببرید.
انتهای پیام