اخبار

برگزاری بیست و هفتمین جلسه مشاوره مهارتی (مقدماتی) آنلاین خیاطی در شهرستان پارسیان و سیریک

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۰۹

خلاصه خبر

به همت جهاد دانشگاهی هرمزگان بیست و هفتمین جلسه مشاوره مهارتی (مقدماتی) آنلاین خیاطی با تدریس خانم پیشدار به صورت آنلاین برای متقاضیان شهرستان پارسیان و سیریک برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان ، امروز یکشنبه 9 خرداد ماه به همت جهاد دانشگاهی استان هرمزگان بیست و هفتمین دوره آموزش مهارتی رشته خیاطی برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای جاسک و ابو موسی پارسیان و سیریک با تدریس خانم  پیشدار به صورت آنلاین  برگزار شد.

خانم فوزیه پیشدار، مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی ، گفت: خیاطی کردن از دیرباز یکی از مهارت‌ها و صنایع بسیار جذاب و پرطرفدار به حساب می آمده است. نه تنها خانم‌ها بلکه آقایان هم در بسیاری از مواقع به این کار علاقه نشان داده‌اند. هر کس می‌تواند با آموزش خیاطی در منزل به یک خیاط نیمه ماهر یا حتی ماهر تبدیل شود. اکنون طرح ملی توسعه مشاغل  خانگی فرصتی را برای تمام علاقه مندان به این حرفه فراهم نموده که به صورت کاملا رایگان در این دوره شرکت کنند .

وی با بیان اینکه شاید ساده‌ترین تعریفی که بعضی از افراد نسبت به خیاطی در ذهن دارند، تصویر نخ کردن سوزن باشد که مادرها یا مادر بزرگ‌هایمان برای دوختن پارچه و لباس انجام می‌داده‌اند. ادامه داد: اما وقتی از خیاطی به عنوان یک مهارت تخصصی صحبت کنیم، منظور خیاطی کردن، کار با چرخ خیاطی است. که در طول دهه‌های گذشته تغییرات زیادی و در حال حاضر یک وسیله بسیار پیچیده به شمار می‌آید و یادگیری کار با چرخ خیاطی نیاز به صرف زمان و داشتن انگیزه بالا  را می‌طلبد.

این مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی با بیان اینکه وسیله، تنها ابزاری نیست، ابراز کرد: موارد دیگری از جمله الگوهای خیاطی هم وجود دارند که درآسان‌تر کردن فرآیند خیاطی تولید شده‌اند و اگر متقاضیان فراگیری این هنر بر روی استفاده از آن‌ها تسلط پیدا کنند، از پس سخت‌ترین طرح‌ها هم برمی‌آیند.

وی در پایان گفت من در حین آموزش سعی میکنم سوالات متقاضیان را نیز پاسخگو باشم و سعی میکنم نکات به ظاهر ساده ولی مواثر در دوخت و خیاطی را برای متقاضیان بیان می‌نمایم .

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي به كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.

انتهای پیام