اخبار

ترس از شکست ، بزرگترین عامل باز دارند انسان از موفقیت است

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۰

خلاصه خبر

ناصریان در سی مین جلسه مشاوره مهارتی رو دوزی سنتی (پیشرفته) که به صورت آنلاین برای متقاضیان جاسک و ابو موسی برگزار می شود . گفت:ترس از شکست، بزرگترین عامل باز دارند انسان از موفقیت است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ، هم اکنون  دوشنبه10 خرداد ماه، سی و مین جلسه مشاوره مهارتی رو دوزی سنتی  (پیشرفته) با همت جهاد دانشگاهی استان هرمزگان برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای جاسک و ابو موسی وتدریس خانم  پیشدار به صورت آنلاین  در حال برگزاریست .

فاطمه ناصریان، مدرس و مشاور کسب کار (رودوزی سنتی ) در طرح ملی مشاغل خانگی، با بیان اینکه گسترش ویروس کرونا تعقییرات وسیعی را در بسیاری از کسب و کارها و حتی سبک زندگی انسانها ایجاد کرده است،  گفت: افراد خلاق می توانند تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند یعنی از وقفه زمانی ایجاد شده بهترین بهره برداری را کرد.

ناصریان با اشاره به تاریخچه رودوزی سنتی در هرمزگان گفت: در حال حاضر کسب و کارهای خانگی به عنوان یک منبع مهم در آمدی برای افراد محصوب میشود و به افراد این امکان را میدهد زمان بیشتری را در کنار خانوادهایشان باشند.

وی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي فرصتی ایجاد گشته تا افراد بی تجربه یا کم تجربه در حرفه ها به صورت رایگان در کنار خانواده و به صورت آنلاین حرفه را فرا بگیرند و با مشاوره مشاورین توانای طرح به کسب و کار خود رونق دهند.

این مشاور کسب و کار در خیاطی گفت : عمده سوالاتی که خانم هایی که تازه میخواهد وارد بازار کار شوند این است که مشکل زنان کارآفرین در بازار آزاد ایران چیست؟ چگونه می توان با هزینه کمتر از 10 میلیون یک کسب و کار خانگی را راه اندازی کرد؟ آیا زمینه فعالیت خانم ها و آقایان متفاوت است؟ چگونه می توانم در منزل به درآمد میلیونی برسانیم و سوالاتی از این قبیل را بیان می کنند .

ناصریان ابراز کرد:در طی سالهای اخیر که افتحار مشاوره کسب و کارهادر حرفه رودوزی سنتی  را داشته ام باید بگویم بزرگترین عامل باز دارند انسان از موفقیت ترس از شکست است .

این مشاور گفت : یکی از اشتباهات افراد در راه اندازی کسب و کار این است که بدون هیچ تحقیقی به تقلید از دیگران میپردازند. بطور مثال اگر خانمی در هسایگی شما به کار پرورش قارچ یا پخ شیرینی پرداخته و سود خوبی را کسب کرده، شما هم بدون در نظر گرفتن استعدادهای درونی به آن کار روی می آویرید و پس از مدتی آنرا رها می کنید. توصیه می کنم شغلی را انتخاب کنید که با روحیات شما سازگار بوده و توانایی انجام آنرا داشته باشید.

وی در پایان گفت :همچنین با تست های مختلف میزان ریسک پذیری شما را مورد بررسی قرار می دهیم. مثلا اگر فردی امنیت و عدم ریسک پذیری را مهمترین فاکتور انتخاب شغل می داند، پس باید در شغلی سرمایه گذاری کند که از تنش کمتری برخوردار است تا در مرور زمان انگیزه خود ار از دست ندهد.

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.

علاقمندان علاقه‌مندان جهت شرکت در این وبینار می‌توانند از طریق سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی هرمزگان (امجد) با لینک Http://amjad.jde.ir/hr وارد شوند و پس از ورود به سامانه در قسمت انتخاب نام جلسه "آموزش تخصصی رودوزی سنتی"و  سپس  واردکردن نام و نام خانوادگی و در انتها واردکردن (رمز عبور: 123456) را وارد وبینار شوند.

انتهای پیام