اخبار

اشتباه بهترین روش یادگیری است

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۱

خلاصه خبر

پیشدار در بیست و نهمین جلسه مشاوره مهارتی (پیشرفته)دوره مجازی رشته خیاطی در شهرستانهای پارسیان و سیریک برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای پارسیان و سیریک برگزار شد، با بیان اینکه اشتباه بهترین روش یادگیری است، گفت: تمرین شما را در هر کاری ماهر می کند.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان ، روز یکشنبه 9 خرداد ماه به همت جهاد دانشگاهی استان هرمزگان بیست و نهمین جلسه مشاوره مهارتی (پیشرفته)مجازی  رشته خیاطی  برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای پارسیان و سیریک با تدریس خانم پیشدار به صورت آنلاین  برگزار شد.

خانم فوزیه پیشدار، مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی ، گفت: وقتی وارد دنیای خیاطی می شوید و سفر خود را آغاز می کنید و می فهمید که چگونه خیاطی کنید، به راحتی امکان دارد که دچار اشتباه شوید.بعضی وقت ها، اشتباه بهترین روش یادگیری است.اما، ما می خواهیم به شما کمک کنیم که این اشتباهات را از بین ببرید، یا حداقل، اگر دچار اشتباه شدید، آن ها را اصلاح کنید.فراموش نکنید که فقط باید تمرین و تمرین و تمرین کنید و حتی اگر خطا کردید تسلیم نشوید.تمرین شما را در هر کاری ماهر می کند.

وی با بیان اشتباهات رایج در خیاطی گفت : آماده ساختن پارچه خود، قبل از انجام پروژه ضروری است.بعضی از پارچه ها قبل از اینکه بتوانید از آن ها استفاده کنید باید به طور کامل خشک و تمییز شوند.برای مثال، پارچه جین باید با ماشین لباس شویی شسته شود و پارچه پشمی باید کاملا خشک و تمییز شود.بعضی دیگر از پارچه ها پس از شسته شدن، آب می روند و کوچک می شوند و اگر شما این موضوع را پیش بینی نکنید وبرای این موضوع آماده نباشید، لباس شما پس از دوخته شدن کاملا اندازه شما نمی شود.

این مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی با بیان اینکه وسیله، تنها ابزاری نیست، ابراز کرد: موارد دیگری از جمله الگوهای خیاطی هم وجود دارند که درآسان‌تر کردن فرآیند خیاطی تولید شده‌اند و اگر متقاضیان فراگیری این هنر بر روی استفاده از آن‌ها تسلط پیدا کنند، از پس سخت‌ترین طرح‌ها هم برمی‌آیند.

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي به كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.

انتهای پیام