اخبار

خیاطی یکی از شغل های زیبا و صنعتی است

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۱

خلاصه خبر

پیشدار سی و هشتمین دوره آموزش مهارتی (پیشرفته) آنلاین خیاطی در شهرستانهای پارسیان و سیریک برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای پارسیان و سیریک برگزار شد،گفت: هنر خیاطی یکی از شغل های زیبا و صنعتی است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان ، یکشنبه 9 خرداد ماه به همت جهاد دانشگاهی استان هرمزگان سی و هشتمین دوره آموزش مهارتی (پیشرفته) آنلاین خیاطی برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای پارسیان و سیریک با تدریس خانم پیشدار به صورت آنلاین  برگزار شد.

خانم فوزیه پیشدار، مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی ، گفت:هنر خیاطی یکی از شغل های زیبا و صنعتی می باشد، که هم به صورت خانگی و هم به شکل صنعتی استفاده میشود. کار خیاطی امروزه علاوه بر اینکه در خانه به عنوان یک مهارت محسوب می شود نیز، می تواند به عنوان یک ابزار اقتصادی و همچنین باعث  صرفه جویی در وقت نیز به حساب می آید. به عنوان مثال تهیه و دوخت یک کیف کوچک دستی علاوه بر لذت استفاده از هنر دست خویش برای، برای ما عاملی مهم و  اصلی در صرفه جویی زمانی و همچنین اقتصادی نیز بشمار می رود.

وی با بیان اینکه خیاطی هنر و حرفه دوخت انواع لباس، پرده و ... است. افزود: خیاط فردی است که بر اساس سفارشات مشتریان به دوخت انواع لباس، پرده و ... می پردازد. برخی از خیاط ها به صورت فردی و برخی در کارگاه های خیاطی یا شرکت های تولید لباس، همراه گروهی از خیاط ها کار می کنند.

پیشدار ادامه داد: هنر خیاطی در بسیاری موارد با هنرهای دیگر مانند بافتني، رودوزي، تكه دوزي، قلاب بافي، سنگ دوزي، مرواريد دوزي و ... در ارتباط است و خیاط در دوخت سفارشات خود از آنها استفاده می کند.

وی در پایان گفت: ساعت کار خیاط معمولا به صورت تمام وقت است. البته برای برخی سفارشات و در برخی زمان های سال مانند اعیاد، ساعات کاری او بیشتر و فشرده تر خواهد شد. به طوری که گاهی در شب ها و روز های تعطیل نیز مجبور به انجام کار می شود. البته برخی از خیاط ها به خصوص خانم های خیاط، به صورت پاره وقت به این کار مشغول هستند.

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي به كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.

انتهای پیام