اخبار

جهاددانشگاهی استان کردستان ظرفیتی برای توسعه استان است

كردستان

۱۴۰۰/۰۳/۱۱

خلاصه خبر

امام جمعه شهرستان سنندج گفت: جهاددانشگاهی یک ظرفیت مناسب و توانمند برای توسعه جامعه است و بر همین اساس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


متن کامل خبر

ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج امروز، هشتم خردادماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت ماموستایان در محراب و مسجد بوده است، اظهار کرد: در این راستا و به منظور ادای حق نظام مقدس انقلاب اسلامی ما ماموستایان دینی در حد توان خود مردم را با خدمات نظام آگاه می‌کنیم.

وی با اشاره به گله‌مندی مردم از مشکلات بیکاری، معیشتی و آسیب‌های جدی ویروس کرونا به بخش اقتصاد جامعه افزود: با وجود این مشکلات مردم هیچگاه از نظام مأیوس نشده‌اند و نخواهند شد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: جهاددانشگاهی یک نها علمی و انقلابی است که در طول دوران فعالیت خود خدمات ارزنده ای به جامعه داده استکه باید قدردان آن باشیم.

ماموستا حسینی با بیان اینکه جهاددانشگاهی ظرفیت های لازم را برای ایجاد رشد و توسعه جامعه را دارد،  بیان کرد: جهاددانشگاهی یک ظرفیت مناسب و توانمند برای توسعه جامعه است  و بر همین اساس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان به خبرگزاری های زیر مجموعه جهاددانشگاهی اشاره و یادآور شد: خبرگزاریهای ایسنا و ایکنا در منطقه کردستان در بحث اطلاع رسانی بسیار دقیق عمل کرده اند و در این شرایط که نزدیک به انتخابات هستیم  باید بیشتر مردم را به مشارکت دعوت کنند.

اکبر اسدی  رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که به فرمان حضرت امام فعالیت خود را از سال ۵۹ در دل دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی منشاء خیر و برکت بسیاری برای کشور و نظام شده است، افزود: جهاددانشگاهی توانسته  علوم مختلف را در حوزه های مختلف را  کاربردی کند و در اختیار مردم قرار داده است و این مهم مسئولیت بسیار خطیر برای جهاددانشگاهی است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی دارای شاکله دانشجویی بوده و یکی از خبرگزاری‌های فعال، مطالبه‌گر، جوان، پرانرژی و کم توقع به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: خبرگزاری بین‌المللی ایکنا نیز بمنظور انعکاس اخبار دینی و قرآنی توسط این نهاد راه اندازی شده است.

اسدی به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و آموزشی اشاره کرد و یاداور شد: جهاددانشگاهی در این حوزه‌ها نیز موفقیت‌های بسیاری را برای کشور به ارمغان آورده است که پژوهشگاه رویان یکی از این افتخارات  محسوب می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به بحث اشتغالزایی توسط جهاددانشگاهی استان کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان در چند سال اخیر با ورود به مسئله توسعه مشاغل خانگی گام های موثری در راستای کاهش بیکاری در استان برداشته  است.

وی در پایان یادآور شد: ایجاد شغل برای 2600 نفر در فاز اول طرح توسعه ملی مشاغل خانگی و ایجاد فرصت شغلی دیگر برای 400 نفر در فاز دوم این طرح کار بزرگی است که توسط جهاددانشگاهی استان کردستان در حال انجام است.