اخبار

حمایت از توانایی های جهاددانشگاهی استان کردستان یک سرمایه گذاری است

كردستان

۱۴۰۰/۰۳/۱۱

خلاصه خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، علی اکبر ورمقانی در جلسه که با حضور رییس پارک علم و فناوری استان و رئیس جهاددانشگاهی استان کردرستان برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در کشور در مینه های پزشکی دستاوردهای خوبی داشته است که همین مهم نشان از توانایی این نهاد در این حوزه است.


متن کامل خبر

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان علی الخصوص در شهرستان بیجار توانمندیهای خوبی دارد که باید در راستای توسعه این شهرستان از‌آن استفاده کرد.

فرماندار شهرستان بیجار  با اشاره به اینکه ایجاد درمانگاه در این شهرستان یک لزوم است، بیان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان این توانایی را دارد که در زمینه راه اندازی یک درمانگاه تلاش بکند و در این راستا  اگر بتواند مکان و مجوز لازم را فراهم بکند،  فرمانداری این شهرستان با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در خصوص تجهیزات پزشکی و کادر درمانی این درمانگاه حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار در ادامه این جلسه گفت: تعامل بین ادارات به دلیل وجود مقررات دست‌و پاگیر خاص هر اداره به نتیجه نمی‌رسد و این یک مشکل جدی است.

وی افرود: فرماندار در شهرستان تنها اختیار توزیع اعتبارات عمرانی و تملک دارایی را دارد و در اعتبارات جاری هیچ اختیاری ندارد؛ در حوزه عمرانی در صورتی که ردیف بودجه‌ای وجود داشته باشد آمادگی کامل برای همکاری داریم.

فرماندار بیجار در پایان عنوان کرد: من عمیقاً به جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام نور باور دارم.

 اکبر اسدی رییس جهاد دانشگاهی کردستان‌ نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: امکانات، فضای کالبدی و نیروی انسانی در بخش‌های مختلف وجود دارد و مدیریت صحیح، همگرایی، وحدت و همدلی باعث هماهنگی قسمت‌های مختلف می‌شود و در نهایت به رفع مشکلات و دغدغه‌ها می‌‌انجامد.

اسدی به ساختار جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: ساختار و فرهنگ سازمانی این نهاد انقلابی باعث شده که نیروی انسانی در جهاد دانشگاهی به صورت جهادی آماده فعالیت باشد.

وی افزود: لازم است که پارک علم و فناوری از  همکاران ما در شهرستان بیجار که مدام در تلاش هستند حمایت کند و نیازمند نگاه کلان هستیم تا بتوانیم با وحدت و همگرایی کارهای بزرگ و شاخصی را انجام دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان  کردستان با تاکید بر اینکه خاستگاه جهاد دانشگاهی در دانشگاه است، گفت: دانشگاه‌ها باید از حضور این نهاد در دانشگاه استقبال کنند و نیاز است که دیدگاه‌ها در این خصوص تغییر کند.

وی ضمن استقبال از شفافیت و صراحت در همکاری و حمایت، اظهار کرد: هرجایی که جهاد دانشگاهی احساس خلا کند، وارد می‌شود و این نهاد مانند سایر ارگان‌ها ماموریت محور نیست.

اسدی به پایشی که در جهاد دانشگاهی شهرستان‌های استان انجام شده اشاره و عنوان کرد:  جهاد دانشگاهی در برخی از شهرستان‌ها  فقط به فعالیت های آموزشی بسنده نموده و  این در حالی است که ساختار جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای از فعالیت ها ‌است و محدود به آموزش نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در دنیای مدرن اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه، اطلاع رسانی است و خبرگزاری بین المللی تخصصی قرآنی ایکنا و   خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با کمترین هزینه و ضریب نفوذ بسیار بالا، اطلاع‌رسانی را محقق می‌کند؛ تاکید کردیم که در شهرستان بیجار خبرگزاری ایسنا باید فعال شود و این کار انجام شد.

رییس جهاد دانشگاهی کردستان به ظرفیت‌های دیگر جهاد اشاره کرد و گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی پنج موج نظر سنجی با پشتوانه علمی   در خصوص سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری انجام داده  که این مرکز هم یکی از حوزه های فعالی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

  وی در خصوص یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: طرح اصلاح نژاد دام  یکی از برنامه های شاخص  جهاددانشگاهی  واحد کردستان در حوزه پژوهشی است که با پیگیری و رایزنی  های انجام شده امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مسئولین استان این طرح عملیاتی گردد.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه بحث طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی در زمینه مشاغل خانگی در سالهای گذشته فعالیتهای موثری ذاشته است.

اسدی گفت: در فاز اول طرح توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی استان کردستان جز 9 استانی بود که در این طرح فعالیت گسترده ای انجام داد و توانست برای  بالغ بر 2600 نفر شغل ایجاد کند.

وی به فاز دوم این طرح نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در فازدوم طرح توسعه مشاغل خانگی سهمیه استان کردستان 400 نفر است که جهاددانشگاهی استان کردستان در این راستان نیز اقدامات خوب آموزشی و اتصال به بازار را انجام داده است.

اسدی در پایان عنوان کرد: برای راه‌اندازی درمانگاه در شهرستان بیجار با پیگیری مدیر جهاد دانشگاهی مرکز بیجار منتظر اختصاص مکان موقوفی امامیه هستیم و در صورتی که حمایت های لازم انجام شود امکان ایجاد این مرکز در بیجار وجود دارد.