اخبار

توانمندسازی افراد متقاضی، ره آورد فاز دوم طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی

خراسان جنوبي

۱۳۹۷/۰۷/۲۵

متن کامل خبر

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: فاز دوم طرح الگوی نوین مشاغل خانگی آغاز شده و در این فاز نسبت به بررسی میزان توانمندی و توانمندسازی افراد متقاضی اقدام خواهد شد.



جلال الدین صادقی در گفت͏وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی از مهرماه سال ۹۶ با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آغاز شده است.


وی با بیان اینکه فاز اول این طرح به خوبی پشت سرگذاشته شد و متقاضیان شناسایی شدند، افزود: در فاز دوم این طرح نسبت به بررسی میزان توانمندی افراد متقاضی اقدام و متقاضیان در سه گروه غیر توانمند، توانمند نسبی و توانمند دسته͏بندی می͏شوند.


رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: گروه͏های متقاضیان غیر توانمند و توانمند نسبی در طرح توانمندسازی متناسب با رشته͏ های مورد تقاضا توسط متخصصین و مشاوران مورد مشاوره و آموزش قرار می͏گیرند.


صادقی ادامه داد: در فاز اول طرح مشاغل خانگی در استان به تفکیک در ۱۱ شهرستان، ۴۳ شغل مزیت دار شناسایی شد.


وی افزود: از رشته͏ های اولویت دار در استان می͏ توان به حوله بافی، گلیم، جاجیم، پرورش زنبور عسل، پوشاک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد.


رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: آموزش و مشاوره متقاضیان ثبت نام شده در سامانه مشاغل خانگی و توانمندسازی آنان برای انجام تولیدات با کیفیت چشم انداز جهاد دانشگاهی در پایان عملیات فاز دوم است.