اخبار

یاد گرفتن خیاطی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۱

خلاصه خبر

پیشدار سی و ششمین دوره آموزش مهارتی (مقدماتی) آنلاین خیاطی در شهرستانهای پارسیان و سیریک برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای پارسیان و سیریک برگزار شد، با بیان اینکه اشتباه بهترین روش یادگیری است، گفت: یاد گرفتن هنر خیاطی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان ، یکشنبه 9 خرداد ماه به همت جهاد دانشگاهی استان هرمزگان سی و ششمین دوره آموزش مهارتی (مقدماتی) آنلاین خیاطی برای متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در شهرستانهای پارسیان و سیریک با تدریس خانم پیشدار به صورت آنلاین  برگزار شد.

خانم فوزیه پیشدار، مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی ، گفت: هر شغل و حرفه ای به یکسری لوازم و ابزار برای انجام کار نیاز دارد، لوازم مورد نیاز خیاطی دارای تنوع زیادی هستند و از لوازم بی کیفیت و مبتدی تا بهترین نوع آن در بازار وجود دارند. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود که دو خیاط با یک اندازه دانش خیاطی، در صورت استفاده از لوازم خیاطی باکیفیت متفاوت، نتیجه متفاوتی ارائه دهند.

وی افزود :این مسئله اهمیت خرید لوازم خیاطی مناسب و باکیفیت را به خوبی نشان می‌دهد. اما شاید شما به تازگی در حال آموزش خیاطی هستید و قصد دارید لوازم خیاطی بخریدباید دقت بیشتری در این زمینه به خرج دهیدواز تجربه افراد ماهر در این زمینه بهره ببرید.

پیشدار گفت: وسایل اولیه ی مورد نیاز خیاطی،پارچه، قیچی کاغذ و پارچه در انواع مختلف،مداد و پاکن و تراش، خط کش -اشل خیاطی – پیستوله برای رسم منحنی ها، نخ و سوزن – نخ کوک، بشکاف و نخ چین، کاربن مخصوص پاچه، کاغذ الگوی سفید غیر روغنی، سوزن ته گرد یا مرواریدی، چسب کاغذ و نواری، صابون یا مل خیاطی، رولت خیاطی،  چرخ خیاطی، متر خیاطی، لایی چسب می باشد.

پیشدار ادامه داد: هنر خیاطی در بسیاری موارد با هنرهای دیگر مانند بافتني، رودوزي، تكه دوزي، قلاب بافي، سنگ دوزي، مرواريد دوزي و ... در ارتباط است و خیاط در دوخت سفارشات خود از آنها استفاده می کند  از این جهت خیاط باید در این زمینه ها نیز آگاهی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ساعت کار خیاط معمولا به صورت تمام وقت است. البته برای برخی سفارشات و در برخی زمان های سال مانند اعیاد، ساعات کاری او بیشتر و فشرده تر خواهد شد. به طوری که گاهی در شب ها و روز های تعطیل نیز مجبور به انجام کار می شود. البته برخی از خیاط ها به خصوص خانم های خیاط، به صورت پاره وقت به این کار مشغول هستند.

این مدرس درپایان گفت: خیاطی یکی از مشاغل لذت بخش با تنوع زیاد است. یاد گرفتن هنر خیاطی آن‌قدر به شما اعتماد به نفس می‌دهد که فقط با چند ساعت وقت گذاشتن، با استفاده از یک پارچه ساده، لباسی زیبا و جذاب بدوزید. البته برای دوختی تمیز و مناسب علاوه بر تبحر در خیاطی و آموزش روش‌های درست الگو کشی، نیاز به ابزارهای مناسب دارید.

لازم به ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي به كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.

انتهای پیام