اخبار

کارآفرینان افراد باهوش را استخدام می کنند

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۴

خلاصه خبر

بهمن زاده در بیست و ششمین دوره آموزش عمومی (مفاهیم مشاغل خانگی- کار آفرینی- طرح کسب و کار) که در راستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان برای متقاضیان شهرستان پارسیان و بشاگرد برگزار شد.گفت: کارمندان توسط افراد باهوش تر تهدید می شوند اما کارآفرینان آنها را استخدام می کنند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان هرمزگان، در راستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان  بیست و ششمین دوره آموزش عمومی (مفاهیم مشاغل خانگی- کار آفرینی- طرح کسب و کار)سه شنبه 21اردیبهشت ماه ساعت 19 الی 13  با تدریس  جناب آقای حبیب کشاورز و سرکار خانم بهمن زاده برای متقاضیان شهرستان پارسیان  و بشاگرد برگزار شد.

حبیب کشاورز مدرس این کارگاه مجازی، در ارایه خود به مباحثی از جمله معرفی مشاغل خانگی، مزایای مشاغل خانگی، فرآیندنحوه تآمین منابع انسانی و مالی، نمونه های موفق مشاغل خانگی، حمایت های سازمانی از مشاغل خانگی، نحوه اخذ مجوزات مشاغل خانگی پرداخت.

در ادامه خانم بهمن زاده به بیان مفاهیم مشاغل خانگی- کار آفرینی- طرح کسب و کارپرداخت و گفت: مشخصه های اصلی یک کارآفرین داشتن یک کسب و کار نیست بلکه برای کارآفرین بودن باید طرز فکر کارآفرینی  داشته باشید. اصلی ترین تفاوت بین کارمند و کارآفرین علاوه بر نحوه رویارویی با مسائل در طرز فکر آنها نهفته است.

وی ادامه داد: کارآفرینان برای حفظ تمرکز خود بر روی آنچه که برایشان اهمیت دارد به بسیاری از فرصت ها نه می گویند. حال آنکه کارمندان به خاطر هراس از دست دادن موفقیت ها به همه فرصت ها روی خوش نشان می دهند.

بهمن زاده با تاکید براینکه کشتی ها در لنگرگاه در امان هستند، اما این هدف ساخته شدن کشتی ها نیست” ادامه داد: کارمندان توسط افراد باهوش تر تهدید می شوند اما کارآفرینان آنها را استخدام می کنند.

گفتنی است این وبینار به همت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم و با همکاری مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان قم برگزار شد.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور در حال اجرا می باشد.