اخبار

خیاطی بدون الگو برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۱۴

خلاصه خبر

غلامی در بیست و دومین دوره آموزش (مقدماتی) آنلاین خیاطی در شهرستان بندر عباس که راستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان در شهرستان بندر عباس برگزار شد، گفت: خیاطی بدون الگو برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان هرمزگان، درراستای توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان بیست و دومین دوره  آموزش (مقدماتی) آنلاین خیاطی با تدریس خانم غلامی چهارشنبه 22اردیبهشت ساعت 10تا 14برای متقاضیان شهرستان بستک میناب و رودان برگزار شد.

غلامی، مدرس خیاطی در طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد:آموزش خیاطی بدون الگو برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود زیرا در این روش الگو به طور مستقیم روی پارچه پیاده می‌شود و نیاز به دقت فراوان وجود دارد حتی برخی از ریزه‌کاری‌ها مانند پنس گرفتن در این روش به خوبی انجام نمی‌شود. اگر هنرجو یک الگو را خراب کند فقط یک کاغذ را خراب کرده است اما وقتی می‌خواهد الگو را روی پارچه پیاده کند کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند لباس را خراب کند. حال اینکه برخی‌ها می‌گویند روش بدون الگو از این نظر آسان‌تر است که دیگر الگو روی کاغذ پیاده نمی‌شود اما با این حال الگو کشیدن روی کاغذ مطمئن ترین روش است. حداقل می‌توانید الگو را روی بدن خودتان امتحان کنید و بارها روی آن تغییر انجام بدهید. این کار خیلی بهتر از این است که پارچه را ببرید و بعد برای تغییر آن دیگر راه چاره‌ای نداشته باشید.

وی با طرح و پاسخ یه سوالاتی از این قبیل که آیا شما تصمیم به خیاطی گرفته اید و به دنبال چندین نکته برای شروع هستید، و از همه مهمتر، می خواهید بدانید که چطور از اشتباهات رایج در خیاطی جلوگیری کنید؟،چگونه خیاطی کنیم و از اشتباهات رایج جلوگیری کنیم؟،وقتی وارد دنیای خیاطی می شوید و سفر خود را آغاز می کنید و می فهمید که چگونه خیاطی کنید، به راحتی امکان دارد که دچار اشتباه شوید.بعضی وقت ها، اشتباه بهترین روش یادگیری است.اما، ما می خواهیم به شما کمک کنیم که این اشتباهات را از بین ببرید، یا حداقل، اگر دچار اشتباه شدید، آن ها را اصلاح کنید.گفت:روزهای اول از پارچه‌کشی استفاده نکنید! برای خیاط شدن به یک چرخ خیاطی خانگی نیز نیاز دارید، فراموش نکنید که فقط باید تمرین و تمرین و تمرین کنید و حتی اگر خطا کردید تسلیم نشوید.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور  در حال برگزاریست.

 

انتهای پیام